BAŠTINSKE TEME U HRVATSKIM UDŽBENICIMA NASTAVNOG PREDMETA PRIRODA I DRUŠTVO U 4. RAZREDU OSNOVNE ŠKOLE (CROSBI ID 324930)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Grejza, Dora ; Berbić Kolar, Emina
hrvatski
BAŠTINSKE TEME U HRVATSKIM UDŽBENICIMA NASTAVNOG PREDMETA PRIRODA I DRUŠTVO U 4. RAZREDU OSNOVNE ŠKOLE
U radu se analizirala zastupljenost i pojavnost baštinskih tema u hrvatskim udžbenicima Prirode i društva za 4. razred osnovne škole, izdanih od vodećih hrvatskih izdavača udžbenika i odobrenih od Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske. Cilj je provedenog istraživanja bio utvrditi zastupljenost i pojavnost baštinskih tema u navedenim udžbenicima i na temelju dobivenih rezultata dati smjernice za daljnje aktivnosti i potrebna istraživanja kako bi se poboljšala kvaliteta poučavanja baštinskih sadržaja u nižim razredima osnovne škole. Utvrđeno je kako je u sadržajima udžbenika najveća pozornost pridana materijalnoj kulturnoj baštini, a najmanja nematerijalnoj kulturnoj baštini. U udžbenicima bi bilo dobro više uključiti zadatke koji bi poticali na uočavanje uzročno-posljedičnih veza kod djelovanja ljudi na prirodnu i kulturnu baštinu te poticati učenike na promišljanje o konkretnim postupcima očuvanja i zaštite iste. S obzirom na slobodu učitelja u pristupanju i poučavanju određenih nastavnih sadržaja, a koju novi kurikulum Prirode i društva i kurikulumi međupredmetnih tema pružaju, otvara se pitanje pristupa i kompetencija učitelja u poučavanju baštinskih tema u nastavi.
kulturni identitet ; materijalna i nematerijalna kulturna baština ; Priroda i društvo ; prirodna baština
nije evidentirano
engleski
TOPICS ABOUT HERITAGE IN CROATIAN SCIENCE TEXTBOOKS FOR THE 4TH-GRADE PRIMARY SCHOOL
nije evidentirano
cultural identity ; tangible and intangible cultural heritage ; nature and society, natural heritage
nije evidentirano
Podaci o izdanju
8 (1)
2023.
399-418
objavljeno
2490-3604
2490-3647
10.51558/2490-3647.2023.8.1.399
Trošak objave rada u otvorenom pristupu
Povezanost rada
Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Obrazovne znanosti