Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Izazovi u visokom obrazovanju budućih zdravstvenih djelatnika u doba pandemije (CROSBI ID 76252)

Prilog u knjizi | stručni rad

Kocijan, Ivna ; Brdarević, Marija Izazovi u visokom obrazovanju budućih zdravstvenih djelatnika u doba pandemije // Pandemija, ekonomija i poslovna etika / Koprek, Ivan (ur.). Zagreb: FTI, FFRZ, 2023. str. 185-196

Podaci o odgovornosti

Kocijan, Ivna ; Brdarević, Marija

hrvatski

Izazovi u visokom obrazovanju budućih zdravstvenih djelatnika u doba pandemije

U protekle dvije godine pandemija virusa COVID-19 je u mnogome promijenila svijet koji smo poznavali i poremetila živote ljudi. Na poseban način promjene su zahvatile obrazovni sektor. Visokoobrazovne ustanove u Hrvatskoj i širom svijeta odgovorile su na pandemiju prelaskom na „online“ nastavu. U početku nespremne za takav oblik nastave u smislu tehničkih zahtjeva i infrastrukture, pripremljenosti nastavnika i spremnosti studenata na novi oblik učenja, visokoobrazovne institucije su u vrlo kratkom vremenu u potpunosti prebacile sve oblike nastave u „online“ okruženje kako bi se nastava mogla odvijati. Učinkovitost nastave i mogućnost postizanja ishoda učenja u online okruženju ovisi, između ostalog, i o samim ishodima, posebice u onim studijskim programima koji obuhvaćaju mnogo praktične nastave i praktičnih vještina koje studenti trebaju usvojiti. Upravo su takvi studijski programi na kojima se obrazuju budući zdravstveni djelatnici. Na Zdravstvenom veleučilištu u Zagrebu provodi se šest preddiplomskih i tri diplomska studijska programa na kojima je u akademskoj godini 2020./2021. studiralo ukupno 3163 studenata: Sestrinstvo, Fizioterapija, Radiološka tehnologija, Medicinsko- laboratorijska dijagnostika, Sanitarno inženjerstvo i Radna terapija. U navedenim studijskim programima studenti stječu praktične vještine u praktikumskoj, laboratorijskoj i kliničkoj nastavi. Pred nastavnike je pandemija postavila posebno zahtjevan izazov: pronaći efikasne metode i oblike nastave koji će omogućiti da unatoč online okruženju studenti steknu adekvatne praktične vještine koje će ih pripremiti za rad u zdravstvenom sektoru. One vještine koje se nikako ne mogu usvojiti u online okruženju morale su biti odrađene uživo u malim grupama uz strogo pridržavanje epidemioloških mjera. Pandemija je u obrazovni sustav donijela promjenu paradigme poučavanja i online okruženje je postalo sastavni oblik učenja, sa svojim prednostima i nedostatcima koje ćemo tek istraživanjem njegovih posljedica moći bolje sagledati. Svakako je jedan od najvećih izazova online nastave za studente i nastavnike vježbanje ustrajnosti i samomotivacije. U konačnici, koliko god takva nastava zvuči kao nastava budućnosti, jasno je da ona ne može zamijeniti kontaktnu nastavu, razgovor i interakciju uživo.

COVID-19 ; pandemija ; visoko obrazovanje ; zdravstveni studiji ; zdravstveni djelatnici

nije evidentirano

engleski

Challenges in the higher education of future healthcare professionals in the age of a pandemic

nije evidentirano

COVID-19 ; pandemic ; higher education ; health studies ; healthcare professionals

nije evidentirano

Podaci o prilogu

185-196.

objavljeno

Podaci o knjizi

Koprek, Ivan

Zagreb: FTI, FFRZ

2023.

978-953-8438-04-2

Povezanost rada

Filozofija, Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti), Interdisciplinarne humanističke znanosti, Javno zdravstvo i zdravstvena zaštita, Temeljne medicinske znanosti