Epistemička uvjerenja budućih učitelja i njihov pristup poučavanju matematike (CROSBI ID 735259)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Rovan, Daria ; Trupčević, Goran ; Glasnović Gracin, Dubravka
hrvatski
Epistemička uvjerenja budućih učitelja i njihov pristup poučavanju matematike
Razvoj kompetencija učitelja, osim što se zasniva na ovladavanju područjem i vještinama poučavanja, u velikoj je mjeri određen i osobnim aspektom, jer je utemeljen u sustavu uvjerenja učitelja. Stoga je cilj ovog istraživanja bio utvrditi kako su uvjerenja budućih učitelja povezana s njihovim pristupom poučavanju matematike. U istraživanju smo se usmjerili na dva aspekta epistemičkih uvjerenja. Uvjerenje o jednostavnosti znanja je neadaptivno uvjerenje, a predstavlja koncepciju znanja kao odvojenih, nepovezanih i jednoznačnih činjenica ili postupaka. Uvjerenje o evaluaciji znanja ima adaptivnu ulogu, a temelji se na svijesti o potrebi korištenja načela provjere znanja, bilo da se radi o izvođenju dokaza ili o provjeri primjenom znanja u specifičnoj situaciji. Provedeno je longitudinalno istraživanje na dvije generacije studenata učiteljskog studija koji su ispitani na prvoj, trećoj i petoj godini studija. Potpuni podaci prikupljeni su od 130 studenata. U sve tri točke mjerenja primijenjen je upitnik epistemičkih uvjerenja. Upitnik samoefikasnosti u poučavanju matematike primijenjen je na trećoj i petoj godini studija, a upitnici uvjerenja o procesu poučavanja matematike na petoj godini studija. Rezultati istraživanja jasno ukazuju da različiti aspekti epistemičkih uvjerenja imaju različite obrasce povezanosti s uvjerenjima vezanim uz poučavanje matematike. Tako su uvjerenja o jednostavnosti znanja značajno negativno povezana sa samoefikasnošću u poučavanju matematike, a pozitivno povezana s načinom poučavanja usmjerenim na nastavnika te s načinom poučavanja koji se temelji na kontroli. Uvjerenja o evaluaciji znanja značajno su pozitivno povezana s uvjerenjima o ishodima učenja, s načinom poučavanja usmjerenim na učenika te s načinom poučavanja koje se temelji na autonomiji. Epistemička uvjerenja koja studenti imaju na trećoj i petoj godini snažnije su povezana s njihovim pristupom poučavanju matematike, nego uvjerenja koja su imali na prvoj godini studija.
epistemička uvjerenja, poučavanje matematike, obrazovanje učitelja
nije evidentirano
engleski
Pre-service teachers' epistemic beliefs and their approach to teaching mathematics
nije evidentirano
epistemic beliefs, teaching mathematics, teacher education
nije evidentirano
Podaci o prilogu
146-146.
2021.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa: međunarodni psihologijski znanstveni skup : knjiga sažetaka, Zagreb, 30. rujna - 02. listopada 2021.
Mikac, Una ; Mehulić, Jasmina
Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
1849-6946
Podaci o skupu
25. Dani Ramira i Zorana Bujasa
predavanje
01.01.2021-01.01.2021
Zagreb, Hrvatska