Koliko je za neuspjeh u studiju odgovoran perfekcionizam i negativni atribucijski stil (CROSBI ID 102024)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Lauri Korajlija, Anita ; Jokić-Begić, Nataša ; Kamenov, Željka
hrvatski
Koliko je za neuspjeh u studiju odgovoran perfekcionizam i negativni atribucijski stil
Cilj ovog istaživanja bio je utvrditi povezanost negativnog atribucijskog stila, perfekcionizma i percepcije uspjeha kod neuspješnih studenata. U istraživanju je sudjelovalo 120 studenata (60 redovnih studenata i 60 studenata koji studiraju najmanje dvije godine dulje od očekivanog). Izraženost perfekcionizma mjerena je APS-R, a izraženost negativnog atribucijskog stila ASQ-om. Dobiveni rezultati ukazali su da su perfekcionizam i atribucijski stil bolji prediktori subjektivne percepcije neuspjeha nego li realnih poteškoća u studiju. Negativni perfekcionizam i negativni atribucijski stil najizraženiji su kod studenata koji nisu zadovoljni svojim uspjehom, ali se nemaju volje više potruditi. Ovakvi rezultati ukazuju da je u radu s neuspješnim studentima potrebno obratiti pažnju na perepciju vlastitog (ne)uspjeha, na uobičajene obrasce tumačenja (ne)uspjeha te na izraženost negativnih dimenzija perfekcionizma.
perfekcionizam; negativni atribucijski stil; subjektivna percepcija uspjeha
nije evidentirano
engleski
Effects of perfectionism and negative attributional style on academic achievement
nije evidentirano
perfectionism; negative attributional style; perception of academic achievement
nije evidentirano