Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Poticanje interkulturalnoga dijaloga putem glazbe: metodički pristup (CROSBI ID 735096)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Bučko, Ana ; Vidulin, Sabina Poticanje interkulturalnoga dijaloga putem glazbe: metodički pristup // Muzička pedagogija: izazov, inspiracija, kreacija / Martinović Bogojević, Jelena ; Marković, Vedrana (ur.). Cetinje: Muzička akademija, Cetinje, 2023. str. 49-66

Podaci o odgovornosti

Bučko, Ana ; Vidulin, Sabina

hrvatski

Poticanje interkulturalnoga dijaloga putem glazbe: metodički pristup

Interkulturalizam predstavlja dijalog među različitim kulturama koji omogućava njihovo međusobno razumijevanje i interakciju, s namjerom umanjivanja ili uklanjanja predrasuda i stereotipa. S obzirom na to da je nastava Glazbene kulture po svojoj prirodi integrativna i interdisciplinarna, njome se, osim razvoja glazbenih kompetencija, utječe i na uspostavu vrijednosti potrebnih za aktivno djelovanje u suvremenim pluralnim društvima. Potiče se interkulturalno razumijevanje i upoznavanje glazbe širenjem slušalačkoga iskustva učenika, osvještavanjem postojanja različitosti i uči se toleranciji. Jedno je od glazbenih područja kojim se višemodalno pristupa sadržajima interkulturalnoga odgoja i obrazovanja slušanje glazbe. Upoznavanje glazbene literature započinje slušanjem glazbe kroz spontani doživljaj pri inicijalnome slušanju te spoznajnim i emocionalnim vođenjem prilikom daljnjega višestrukog slušanja istoga glazbenog djela. Na taj način dolazi do boljega razumijevanja i dubljega doživljaja glazbe. Cilj je ovoga rada prikazati metodički pristup pri artikulaciji nastavnih jedinica u osnovnoj školi s namjerom upoznavanja kulture i običaja rusinske, srpske, mađarske, makedonske i albanske nacionalne manjine. Uz principe spoznajno-emocionalnoga slušanja glazbe i korištenje suvremenih metoda poučavanja učenici aktivno sudjeluju u nastavnome procesu, stvaralački se izražavaju te oblikuju stav prema novome i nepoznatome. Suvremenim strategijama rada u nastavi glazbe pomiču se granice u korist oblikovanja identiteta učenika, prihvaćanja kulturnih razlika i uvažavanja različitosti.

glazbena kultura, interkulturalizam, interkulturalizam u glazbi, nacionalne manjine, spoznajno-emocionalno slušanje glazbe

RILM

engleski

Encouraging intercultural dialogue through music: didactical approach

nije evidentirano

cognitive-emotional listening to music, interculturalism, interculturalism in music, music culture, national minorities

nije evidentirano

Podaci o prilogu

49-66.

2023.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Muzička pedagogija: izazov, inspiracija, kreacija

Martinović Bogojević, Jelena ; Marković, Vedrana

Cetinje: Muzička akademija, Cetinje

978-9940-9540-9-3

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Pedagogija