Poticanje interkulturalnoga dijaloga putem glazbe: metodički pristup (CROSBI ID 735096)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bučko, Ana ; Vidulin, Sabina
hrvatski
Poticanje interkulturalnoga dijaloga putem glazbe: metodički pristup
Interkulturalizam predstavlja dijalog među različitim kulturama koji omogućava njihovo međusobno razumijevanje i interakciju, s namjerom umanjivanja ili uklanjanja predrasuda i stereotipa. S obzirom na to da je nastava Glazbene kulture po svojoj prirodi integrativna i interdisciplinarna, njome se, osim razvoja glazbenih kompetencija, utječe i na uspostavu vrijednosti potrebnih za aktivno djelovanje u suvremenim pluralnim društvima. Potiče se interkulturalno razumijevanje i upoznavanje glazbe širenjem slušalačkoga iskustva učenika, osvještavanjem postojanja različitosti i uči se toleranciji. Jedno je od glazbenih područja kojim se višemodalno pristupa sadržajima interkulturalnoga odgoja i obrazovanja slušanje glazbe. Upoznavanje glazbene literature započinje slušanjem glazbe kroz spontani doživljaj pri inicijalnome slušanju te spoznajnim i emocionalnim vođenjem prilikom daljnjega višestrukog slušanja istoga glazbenog djela. Na taj način dolazi do boljega razumijevanja i dubljega doživljaja glazbe. Cilj je ovoga rada prikazati metodički pristup pri artikulaciji nastavnih jedinica u osnovnoj školi s namjerom upoznavanja kulture i običaja rusinske, srpske, mađarske, makedonske i albanske nacionalne manjine. Uz principe spoznajno-emocionalnoga slušanja glazbe i korištenje suvremenih metoda poučavanja učenici aktivno sudjeluju u nastavnome procesu, stvaralački se izražavaju te oblikuju stav prema novome i nepoznatome. Suvremenim strategijama rada u nastavi glazbe pomiču se granice u korist oblikovanja identiteta učenika, prihvaćanja kulturnih razlika i uvažavanja različitosti.
glazbena kultura, interkulturalizam, interkulturalizam u glazbi, nacionalne manjine, spoznajno-emocionalno slušanje glazbe
RILM
engleski
Encouraging intercultural dialogue through music: didactical approach
nije evidentirano
cognitive-emotional listening to music, interculturalism, interculturalism in music, music culture, national minorities
nije evidentirano
Podaci o prilogu
49-66.
2023.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Muzička pedagogija: izazov, inspiracija, kreacija
Martinović Bogojević, Jelena ; Marković, Vedrana
Cetinje: Muzička akademija, Cetinje
978-9940-9540-9-3
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096