Uloga odgajatelja u kreiranju okruženja za razvoj znanstvene pismenosti (CROSBI ID 460147)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Šušnjar, Nina
Blanuša Trošelj, Danijela
hrvatski
Uloga odgajatelja u kreiranju okruženja za razvoj znanstvene pismenosti
Djeca od najranije dobi istražuju sve što se nalazi oko njih te žele upoznati i razumjeti svijet oko sebe. Znatiželja je glavni pokretač dječjeg istraživanja putem kojeg djeca stvaraju različita znanja i iskustva u svom neposrednom okruženju te ga na taj način upoznaju. Dječje istraživanje osim što omogućuje djeci upoznavanje svojeg okruženja, također omogućuje im da istražujući stvaraju nova iskustva koja utječu na razvoj njihovog mozga. Važnu ulogu ovdje ima odgajatelj koji uređuje djetetovo okruženje te na taj način utječe na djetetov proces učenja i istraživanja znanosti. U ovom radu dati će se teorijski pregled suvremenog shvaćanja pojma znanstvene pismenosti i dječjih istraživačkih aktivnosti kao i uloge odgajatelja u poticanju istog. Također kvalitativnom metodologijom ispitati će se kako odgajatelji vide znanstvenu pismenost u vrtiću i svoju ulogu u kreiranju okruženja za njezin razvoj. Za potrebe istraživanja korišten je polustrukturirani intervju. Uzorak čini pet odgajateljica te su podaci dobiveni provedenim intervjuom koji se sadržavao od deset pitanja. Rezultati pokazuju kako je znanstvena pismenost još relativno nepoznat pojam odgajateljima te upućuje na problem nedovoljne edukacije na ovu temu.
okruženje, istraživačke aktivnosti, znanost, znanstvena pismenost, uloga odgajatelja
nije evidentirano
engleski
The role of educators in creating an environment for the development of scientific literacy
nije evidentirano
environment, research activities, science, scientific literacy, the role of educator
nije evidentirano
Podaci o izdanju
46
08.09.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Učiteljski fakultet u Rijeci
Rijeka