Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

ANTIDRUŠTVENI ASPEKTI I VAŽNOST PEDAGOGIZACIJE DRUŠTVENIH MREŽA (CROSBI ID 76184)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Miliša, Zlatko ; Čelik, Ana ; Spasenovski, Nemanja ANTIDRUŠTVENI ASPEKTI I VAŽNOST PEDAGOGIZACIJE DRUŠTVENIH MREŽA // Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja? / Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić, Ivana (ur.). Rijeka: Filozofski Fakultet Rijeka, 2022. str. 129-147

Podaci o odgovornosti

Miliša, Zlatko ; Čelik, Ana ; Spasenovski, Nemanja

hrvatski

ANTIDRUŠTVENI ASPEKTI I VAŽNOST PEDAGOGIZACIJE DRUŠTVENIH MREŽA

Promjene i inovacije u tehnologiji donijele su nove načine komuniciranja. Mladi u suvremenom društvu komuniciraju koristeći velik broj društvenih mreža. Društvene mreže u svojoj primarnoj funkciji podrazumijevaju različite vrste internetske usluge, online servise koji služe za međusobno povezivanje njihovih korisnika, ovisno o njihovoj specijalizaciji i personalizaciji. Istraživanja (Goodman, 2010 ; Hinduja i Patchin, 2009 ; Mandarić, 2012 ; Miliša i Zloković, 2008 ; Valkenburg i Peter, 2007 ; Wang i Zhang, 2018 ; Vejmelka i sur., 2017 ; Wilcox i Stephen, 2012) ukazuju na porast anksioznosti, nedostatak samopouzdanja, antisocijalna, ali i rizična ponašanja te se stoga javlja nužnost za razvijanjem kvalitetnih pedagoških programa prevencije. U ovome se radu metodom analize sadržaja istražuje antidruštveni aspekt društvenih mreža na temelju recentnih i relevantnih istraživanja koja ukazuju da društvene mreže imaju ambivalentnu ulogu u odgoju djece i mladih, a koja se očituje u tome što društvene mreže pružaju niz prednosti, od komunikacijskih do odgojno-obrazovnih, no za mladu osobu u razvoju postoji i velik spektar potencijalnih rizika kao posljedica korištenja društvenih mreža (Christakis i Fowler, 2010 ; Goodman, 2010 ; Hinduja i Patchin, 2009 ; Livazović, 2012 ; Mandarić, 2012 ; Miliša i Zloković, 2008 ; Salmela- Aro i sur., 2017 ; Valkenburg i Peter, 2007 ; Vejmelka i sur., 2017 ; Zuckerman Itković i Petanović, 2010). Analizom rezultata dolazi se do podataka da su društvene mreže uvelike preplavljene raznim neprimjerenim sadržajima kojima su mladi izloženi, stoga se javlja problem odgojne uloge medijskih sadržaja koji se promoviraju i putem društvenih mreža jer su mladi skloni oponašanju te lako „postaju pasivni obožavatelji tuđih ideja“ (Miliša, 2006, 49). U radu se zaključno nameće zahtjev za pedagogizacijom društvenih mreža. Potrebna su dodatna istraživanja koja stavljaju u prvi plan učenje u digitalnom svijetu, njegovu svrhu, proces i sadržaj. U budućnosti pedagoških istraživanja potrebno je usredotočiti se na upotrebu društvenih mreža u obrazovnim kontekstima i usredotočiti se na nove prilike za učenje koje se pojavljuju.

društvene mreže, medijska pedagogija, prevencija, rizična ponašanja

nije evidentirano

engleski

ANTI-SOCIAL ASPECTS AND THE IMPORTANCE OF EDUCATION OF SOCIAL NETWORKS

nije evidentirano

društvene mreže, medijska pedagogija, prevencija, rizična ponašanja

nije evidentirano

Podaci o prilogu

129-147.

objavljeno

Podaci o knjizi

Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja?

Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić, Ivana

Rijeka: Filozofski Fakultet Rijeka

2022.

978-953-361-080-1

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija