Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja? (CROSBI ID 23271)
Urednička knjiga | monografija (znanstvena) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić, Ivana
hrvatski
Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja?
Pandemija bolesti Covid-19 donijela je zdravstvenu, socioekonomsku i obrazovnu globalnu krizu prisilivši oko 1.5 milijardi djece i mladih u 195 zemalja svijeta na svim razinama obrazovanja na privremeno „napuštanje“ škole. Zatvaranje škola značilo je ne samo oduzimanje prilike za kontinuirano i aktivno sudjelovanje u formalnom obrazovanju već i prilike za socijalizaciju, neformalno učenje, (bezbrižno) odrastanje te je dodatno produbilo problem obrazovnih nejednakosti. Pandemijska kriza zahtijevala je iznimno brzu prilagodbu sustava odgoja i obrazovanja na iznenadne okolnosti i dovela nas je u situaciju da se preispitamo koliko smo krhki i ranjivi, a koliko otporni u suočavanju s izazovima pandemije. Od odgojno-obrazovnih radnica i radnika na svim razinama (od predškolskog do obrazovanja odraslih), očekivalo se brzo, stručno, učinkovito i kvalitetno djelovanje s ciljem očuvanja zdravlja i dobrobiti svih dionika sustava odgoja i obrazovanja te osiguravanja nesmetanog ostvarivanja ishoda učenja i poučavanja. Osim što su imali zadatak spriječiti tzv. „obrazovnu katastrofu generacije“, odnosno pridonijeti da se odgojno- obrazovni procesi nesmetano odvijaju, mnoge stručnjakinje i stručnjaci zaposleni u sustavu odgoja i obrazovanja odlučili su ovu obrazovnu krizu iskoristiti za znanstveno utemeljeno proučavanje njezinog utjecaja i posljedica na odgoj i obrazovanje, a sve s ciljem boljeg razumijevanja i osnaživanja odgojno-obrazovnih sustava i njihovih dionika. U ovoj monografiji okupili smo autorice i autore iz Hrvatske, Slovenije i Srbije kako bismo zajednički odgovorili na niz pitanja kojima je cilj unaprijediti i osnažiti odgoj i obrazovanje u postpandemijskom razdoblju: Kako možemo (iz)graditi učinkovito i otporno odgojno-obrazovno okruženje? Kako možemo unaprijediti online i onsite odgojno- obrazovne procese (nastava, učenje, poučavanje, vrednovanje, mentoriranje…)? Što možemo naučiti iz primjera dobre (ali i loše) prakse? Na koji način možemo inovirati odgojno-obrazovnu praksu? Kako možemo osnažiti odgojno-obrazovne radnice i radnike (njihovu profesiju, identitet, kompetencije...) u vremenima promjena i kriznih situacija? U tri konceptualna dijela monografije i ukupno 23 poglavlja razmatraju se aktualna pitanja unutar različitih razina obrazovanja, a zajednički je svim poglavljima upravo fokus na obrazovanju u razdoblju krize nastale širenjem pandemije bolesti Covid-19.
post-pandemijsko obrazovanje ; COVID-19 ; odgojno-obrazovni sustav
nije evidentirano
engleski
Towards post-pandemic education: how to strengthen the education system?
nije evidentirano
post-pandemic education ; COVID-19 ; educational system
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
2022.
978-953-361-080-1
512
objavljeno
Povezanost rada
Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Obrazovne znanosti, Pedagogija, Psihologija, Sociologija