Suočavanje s (post)pandemijskim izazovima - Što možemo naučiti iz iskustava nastavnika osnovnih i srednjih škola tijekom provođenja nastave na daljinu? (CROSBI ID 76114)
Prilog u knjizi | ostalo | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Rončević Zubković, Barbara ; Bažon, Martina ; Pahljina-Reinić Rosanda
hrvatski
Suočavanje s (post)pandemijskim izazovima - Što možemo naučiti iz iskustava nastavnika osnovnih i srednjih škola tijekom provođenja nastave na daljinu?
Neupitno je da primjena digitalne tehnologije u obrazovanju otvara nove prilike za učenje i poučavanje (Chauhan, 2017), ali iznenadni prelazak na nastavu na daljinu zbog pandemije zahtijevao je od nastavnika brzu prilagodbu na nove okolnosti poučavanja i života općenito. Cilj rada bio je ispitati razlike u iskustvima nastavnika tijekom provođenja nastave na daljinu kroz prva tri pandemijska vala, kao i razlike u učestalosti primjene digitalne tehnologije za poticanje konstruktivističkog i reproduktivnog učenja te vremenu provedenom u edukacijama o primjeni tehnologija u obrazovanju, s obzirom na obrazovnu razinu na kojoj poučavaju (osnovna i srednja škola) te s obzirom na dužinu njihova radnog staža u nastavi (0–7, 8–20, 21+ godina). Iskustva nastavnika odnosila su se na percepciju sociokontekstualnih odrednica nastave na daljinu (profesionalna i osobna ravnoteža, jasnoća očekivanja i kolegijalnost), korisnost iskustva online nastave, procjenu kontrole, uživanja i anksioznosti te uspješnosti. Navedene varijable ispitane su online upitnikom u sklopu evaluacijskog istraživanja učinaka projekta e-Škole. Rezultati pokazuju da su se nastavnici procijenili uspješnima u izvođenju nastave na daljinu, ali su iskazali i niske razine uživanja te umjerenu uspješnost u balansiranju obaveza. Nastavnici srednjih škola imali su bolju profesionalnu i osobnu ravnotežu, veći osjećaj uživanja i manju anksioznost prilikom provođenja nastave, procjenjivali su se uspješnijima u odnosu na druge te su češće poticali konstruktivističko, a rjeđe reproduktivno učenje. Nastavnici s manje staža izvještavali su o pozitivnijim iskustvima odnosno iskazivali su bolju osobnu ravnotežu i veći osjećaj kontrole, uz veću percipiranu podršku u odnosu na nastavnike s više godina radnog staža. Nastavnici s najdužim stažem proveli su najviše vremena u edukacijama. U usporedbi s nastavnicima sa srednjom dužinom staža, češće su koristili aktivnosti poticanja konstruktivističkog učenja te su procjenjivali iskustvo nastave na daljinu korisnijim, unatoč velikom angažmanu. Navedeni rezultati sagledani su u kontekstu (post) pandemijskih izazova za obrazovni sustav odnosno implikacija za razvoj daljnjih psiholoških i obrazovnih programa podrške nastavnicima, s naglaskom na važnost integracije digitalnih tehnologija.
digitalna tehnologija ; iskustva nastavnika ; nastava na daljinu ; osnovne i srednje škole ; profesionalni i osobni razvoj
nije evidentirano
engleski
Facing (post)pandemic challenges - What can we learn from the experiences of primary and secondary school teachers during remote teaching?
nije evidentirano
digital technology ; teacher experiences ; distance learning ; primary and secondary schools ; professional and personal development
nije evidentirano
Podaci o prilogu
479-501.
objavljeno
Podaci o knjizi
Prema postpandemijskom obrazovanju: kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja?
Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić, Ivana
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
2022.
978-953-361-080-1