Stavovi studenata učiteljskih fakulteta o nastavi na daljinu na umjetničkom području za vrijeme pandemije bolesti Covid-19 (CROSBI ID 76112)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Tomljenović, Zlata ; Novaković, Svetlana ; Blašković, Jelena
hrvatski
Stavovi studenata učiteljskih fakulteta o nastavi na daljinu na umjetničkom području za vrijeme pandemije bolesti Covid-19
Suočavanje s novom situacijom u visokom školstvu, izazvanom pandemijom bolesti Covid-19, zahtijevalo je brzu i fleksibilnu prilagodbu novonastalim uvjetima, kako nastavnika tako i studenata. Pri planiranju i realizaciji nastavnih programa na učiteljskim fakultetima iz predmeta vezanih za umjetničko područje (vizualna/likovna i glazbenu umjetnost) studenti i nastavnici suočili su se s mnogobrojnim izazovima vezanima za specifičnosti izvođenja umjetničkih nastavnih sadržaja (osobito za mentorsko praćenje praktičnih vježbi i njihovo pravilno izvođenje). Cilj istraživanja bio je ispitati stavove studenata učiteljskih fakulteta u Rijeci i Zagrebu o online nastavi na umjetničkom području, njezinim prednostima i nedostacima te utvrditi postoji li statistički značajna razlika između stavova studenata redovitog i izvanrednog studija o prednostima i nedostacima s obzirom na broj semestara realiziranih u virtualnom okruženju. Svrha istraživanja bila je utvrditi specifičnosti vezane uz planiranje i izvođenje online nastave na umjetničkom području kako bi se olakšalo daljnje suočavanje s izazovima osmišljavanja umjetničkih nastavnih programa u online, odnosno hibridnoj nastavi. Istraživanje je provedeno u akademskoj godini 2020./2021., a obuhvatilo je 392 ispitanika. Rezultati deskriptivne statistike pokazali su kako studenti svoje poznavanje tehnologija e-učenja procjenjuju vrlo dobrim te navode raznolike uredske alate i tehnologije e-učenja kojima su se služili tijekom obrade umjetničkih nastavnih sadržaja. Gotovo polovica ispitanika smatra kako nastavu na umjetničkom području nije moguće provoditi na jednako učinkovit način kao u kontaktnoj nastavi, a kao glavni problem navode nedostatak specijaliziranih prostora i mentorske podrške. Kruskal-Wallisovim testom utvrđeno je postojanje statistički značajnih razlika između stavova studenata o prednostima 356 online nastave s obzirom na broj semestara realiziranih u virtualnom okruženju. Unatoč brojnim izazovima, istraživanjem je potvrđena i činjenica kako se dobrim planiranjem i kvalitetno osmišljenim metodama rada ipak mogu zadovoljiti standardi studiranja tj. realizacija studijskih programa i predviđenih ishoda učenja na umjetničkom području.
glazbena umjetnost ; online nastava ; učiteljski fakultet ; vizualna/likovna umjetnost
nije evidentirano
engleski
Standpoints of Students at Faculties of Teacher Education about Online Learning and Teaching in the Art Field during the Covid-19 Pandemic
nije evidentirano
music art, online teaching, faculty of teacher education, visual/fine arts
nije evidentirano
Podaci o prilogu
355-375.
objavljeno
Podaci o knjizi
Prema postpandemijskom obrazovanju:kako osnažiti sustav odgoja i obrazovanja?
Zovko, Anita ; Vukelić, Nena ; Miočić ; Ivana
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
2022.
978-953-361-080-1