Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Analiza medijskih sadržaja o hrvatskim braniteljima na internetskim portalima (CROSBI ID 323863)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Balabanić, Ivan ; Brgles, Miriam Mary ; Ježovita, Josip Analiza medijskih sadržaja o hrvatskim braniteljima na internetskim portalima // Media, culture and public relations, 13 (2022), 1-2; 1-11. doi: 10.32914/mcpr.13.1-2.1

Podaci o odgovornosti

Balabanić, Ivan ; Brgles, Miriam Mary ; Ježovita, Josip

hrvatski

Analiza medijskih sadržaja o hrvatskim braniteljima na internetskim portalima

Istraživanje medijskih sadržaja o hrvatskim braniteljima na internetskim portalima provedeno je u prvoj dionici projekta Analiza društvenih faktora koji utječu na kvalitetu života braniteljske populacije – smjernice za budućnosti tijekom 2021. i 2022. godine. Cilj istraživanja bio je ustanoviti koji društveni akteri imaju mogućnost iznošenja stavova i mišljenja o braniteljskoj populaciji u digitalnoj javnoj sferi te analizirati glavne obrasce sudova koje iznose kao i učinak takve javne komunikacije na socijalnu konstrukciju mišljenja i stavova o braniteljskoj populaciji. Istraživanje je provedeno metodom analize sadržaja, a teorijski utemeljeno u modelu javnih arena. Analizirali su se sadržaji objavljeni na jedanaest internetskih portala u razdoblju od 1. siječnja 2016. godine do 31. prosinca 2020. godine. Rezultati su pokazali da su političari na vlasti dominantni akteri koji najčešće govore o braniteljima i 88, 3% njihovih sudova bilo je pozitivno intonirano. Sami branitelji su na trećem mjestu, nakon skupine novinara, što ukazuje na dobru poziciju branitelja u javnoj areni. Također, u većini (84, 7%) analiziranih elektroničkih publikacija pronađeni su eksplicitni vrijednosni sudovi aktera prema braniteljima, čime se potvrdio visok socijalni i politički kapital te skupine. Od analiziranih skupina povezanih s braniteljima(pojedinac, obitelj, branitelji…) najviše se komentiralo “branitelje općenito“ (61, 5%), iz čega zaključujemo da se o braniteljima u medijskom prostoru govori kao o svojevrsnom fenomenu, a manje kao o heterogenoj društvenoj skupini unutar koje različiti pojedinci i skupine imaju specifične probleme i potrebe, što pokazuje da ti specifični problemi branitelja nisu dobili prostor unutar javne medijske arene te se putem mreže operativaca (političara na vlasti) nisu mogli prenijeti ni u druge javne arene, poput političke, koja ima moć poboljšati socijalni status braniteljske populacije.

mediji ; hrvatski branitelji ; model javnih arena ; analiza sadržaja, vrijednosni sudovi

nije evidentirano

engleski

Media content analysis about Croatian veterans on internet portals

nije evidentirano

media ; Croatian veterans ; a public arenas model ; content analysis ; value judgments

nije evidentirano

Podaci o izdanju

13 (1-2)

2022.

1-11

objavljeno

1333-6371

1848-8374

10.32914/mcpr.13.1-2.1

Povezanost rada

Sociologija

Poveznice