Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Školska arhitektura tradicionalne škole i njezina implementacija u didaktičko-metodičku organizaciju nastave (CROSBI ID 323709)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Dubovicki, Snježana ; Munjiza, Emerik Školska arhitektura tradicionalne škole i njezina implementacija u didaktičko-metodičku organizaciju nastave // Metodički ogledi, 29 (2022), 2; 127-151

Podaci o odgovornosti

Dubovicki, Snježana ; Munjiza, Emerik

hrvatski

Školska arhitektura tradicionalne škole i njezina implementacija u didaktičko-metodičku organizaciju nastave

U radu je istražena veza između školske arhitekture i didaktičko-metodičke organizacije nastave u uvjetima tradicionalne (stare) škole. Školska arhitektura analizirana je u području školskih zgrada (učionica i opreme) i školskog okružja (igrališta s posebnim naglaskom na školske vrtove). Tradicionalna (stara) škola u hrvatskim uvjetima vremenski je određena od uvođenja državnog javnog školstva (Opći školski red, 1774.) do tridesetih godina XX. stoljeća. Istraživanje se temelji na analizi arhivske i objavljene građe, recentne i relevantne literature te terenskog istraživanja koje je provedeno na školskom području Velike Kopanice u dva navrata (1980. i 2021. godine). U istraživanju je korištena deskriptivna i post kauzalna metoda pri čemu je utvrđena veza između školske arhitekture i didaktičko-metodičke organizacije nastave. Školske zgrade (učionice), školske klupe i oprema uz veliki broj učenika u razredu ograničili su didaktičko-metodičku organizaciju nastave unutar tradicionalne nastave (frontalna, verbalna, pasivna za učenike, asocijalna i represivna). Istovremeno, školsko okružje s posebnim naglaskom na školske vrtove otvara niz mogućnosti koje su karakteristične za pokret nove škole: grupni i individualni oblici, samorad i aktivnost učenika, socijalizacija i suradnički odnosi, povezivanje teorije s praktičnim radom. Školski vrtovi omogućavaju unošenje dijela prirode u učionice pružajući učenicima zornost, sustavno promatranje i početak intelektualne spoznaje. Školska arhitektura u direktnoj je vezi s didaktičko- metodičkom organizacijom nastave. Pitanje je kako je moguće da i u suvremenoj školskoj arhitekturi ima niz oblika karakterističnih za tradicionalnu (staru) školu?

didaktičko-metodička organizacija nastave, školska arhitektura, odgojno-obrazovna ekologija, igrališta, školski vrtovi, tradicionalna (stara) škola

nije evidentirano

engleski

Architecture of a traditional school and its implementation into the didactic-methodical organization of teaching

nije evidentirano

didactic-methodical organization of teaching, school architecture, educational ecology, playgrounds, school gardens, traditional (old) school

nije evidentirano

Podaci o izdanju

29 (2)

2022.

127-151

objavljeno

0353-765X

1848-2325

Povezanost rada

Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost