Osnaživanje socijalne kompetencije djeteta kroz igru u razdoblju srednjeg djetinjstva (CROSBI ID 733988)
Prilog sa skupa u zborniku | stručni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Đuranović, Marina ; Klasnić, Irena
hrvatski
Osnaživanje socijalne kompetencije djeteta kroz igru u razdoblju srednjeg djetinjstva
Igra zauzima značajnu ulogu u rastu i razvoju djeteta. To je najomiljenija dječja aktivnost. Dijete i igra se međusobno nadopunjavaju i nadograđuju – dijete osmišljava i gradi igre, a igre istovremeno izgrađuju dijete. Igra potiče cjelokupan dječji razvoj, no osobito je važna u poticanju i razvoju dječjih socijalnih kompetencija. U razdoblju ranog djetinjstva, kroz igru, ostvaruju se prvi kontakti s vršnjacima koji predstavljaju male, ali vrlo važne korake u dugotrajnom procesu socijalizacije. Kako dijete raste, druženje i igra s vršnjacima postaju sve važniji i kompleksniji. Igra se pretvara u poligon na kojem se uči uspostaviti i održavati prijateljstvo, uvažavati drugoga, surađivati, biti tolerantan, saslušati drugoga, prilagoditi se. Prisutna je u svim razvojnim razdobljima, ali se javlja u drugačijim oblicima. Odrastanjem djeteta mijenja se i repertoar njegovih igara. Igre u svakom razvojnom razdoblju imaju drugačiju funkciju i ulogu. U razdoblju srednjeg djetinjstva kroz igru usvajaju se prosocijalni oblici ponašanja. Ona dodatno osnažuje dječje već stečene socijalne kompetencije. Socijalno kompetentno dijete uspješnije će funkcionirati u obiteljskom, školskom i vršnjačkom okruženju, a i kasnije u svijetu odraslih. Cilj rada je ukazati na važnost igre u razvoju i osnaživanju socijalnih kompetencija u razdoblju srednjeg djetinjstva. Osobna i socijalna kompetencija te kompetencija učenja kako učiti (Personal, social and learning to learn competence) jedna je od osam ključnih kompetencija za cjeloživotno obrazovanje koja je usmjerena osnaživanju svakog pojedinca za konstruktivnu suradnju s drugima, suosjećanje, nenasilno rješavanje sukoba i život orijentiran na budućnost. Kroz igru djeca imaju priliku razviti sve navedene kvalitete. Međutim, školski kontekst nerijetko ne prepoznaje igru kao važnu aktivnost djeteta koja mu omogućava razvoj socijalnih kompetencija.
igra ; socijalne kompetencije ; srednje djetinjstvo ; škola ; vršnjaci
nije evidentirano
engleski
Empowering children's social competence through play in the period of middle childhood
nije evidentirano
play ; social competences ; middle childhood ; school ; peers
nije evidentirano
Podaci o prilogu
151-162.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Nova promišljanja o djetinjstvu
Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina ; Šimić Šašić, Slavica
Zadar: Sveučilište u Zadru
978-953-331-321-4
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096