I bez glave živ? – primjer istraživačkog učenja za osnovnu i srednju školu (CROSBI ID 323410)
Prilog u časopisu | stručni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Turković Čakalić , Ivana ; Sabo , Nikolina ; Blažević, Matea ; Martinović, Ana ; Galir Balkić , Anita
hrvatski
I bez glave živ? – primjer istraživačkog učenja za osnovnu i srednju školu
Istraživački pristup u prirodoslovnim predmetima omogućuje razvoj istraživačkih vještina učenika, potiče njihovu želju za učenjem, ali i pobuđuje interes za znanost. Učenici samostalno pristupaju rješavanju problema i stvaraju nove ideje i rješenja. Aktivno sudjeluju u svim istraživačkim procesima od postavljanja ciljeva rada, formuliranja istraživačkog pitanja, prikupljanja rezultata i izvođenja zaključaka. Ovakav način učenja, često u obliku izvanučioničke nastave, pridonosi i lakšem usvajanju nastavnog sadržaja i složenih tematskih cjelina te učenik upoznaje prirodni okoliš, razvija ekološku svijest i vježba snalaženje u prirodi. Primjenom aktivnog poučavanja nastavniku je olakšana korelacija nastavnog sadržaja Biologije sa sadržajem ostalih prirodoslovnih predmeta što pridonosi boljem razumijevanju naučenog. U ovom radu predloženo je istraživanje anatomije, morfologije i ekologije virnjaka s naglaskom na njihovu sposobnost regeneracije kako bi učenici shvatili proces regeneracije oštećenih dijelova tijela kao i uporabu virnjaka kao modela u različitim istraživanjima. Sadržaj ovog rada poslužit će nastavnicima osnovnih i srednjih škola. Samostalnim iskustvenim i istraživačkim učenjem, primjenom metoda suradničkog učenja ili odabirom projektnog učenja, na kreativan se način mogu ostvariti ishodi unutar makrokoncepta prirodoznanstveni pristup u integraciji s ostalim ishodima učenja.
aktivno učenje ; prirodoznanstveni pristup ; terenska nastava ; virnjak ; regeneracija ; neoblasti
nije evidentirano
engleski
Alive without a head? – an example of research learning for elementary and secondary schools
nije evidentirano
active learning ; natural science approach ; field classes ; Turbellaria ; regeneration ; neoblasts
nije evidentirano