Inovativni modeli komunikacije u urbanom kontekstu (CROSBI ID 793478)
Druge vrste radova | ostalo
Podaci o odgovornosti
Vlainić, Tomislav ; Kajp, Romana ; Juza, Marija ; Mišetić, Anka ; Flatz, Emil ; Mudnić, Andrija ; Poljanec, Ana Marija ; Kasap, Vedran ; Perić, Luka
hrvatski
Inovativni modeli komunikacije u urbanom kontekstu
Inovativni modeli komunikacije u svakodnevnom životu građana prije svega su zastupljeni putem aplikacija i platformi za društveno umrežavanje koji su ponajprije motivirani poslovnim i marketinškim ciljevima velikih korporacija, dok su potencijali za razvijanje komunikacijskih strategija i platformi kojima se unapređuje socijalni i ekološki aspekti održivog razvoja grada još uvijek nedovoljno iskorišteni. Razvojem platformi i tehnologija koje ih prate koje su mahom otvorenog tipa (open source) otvara se velik potecijal transformacije interakcije građana s tijelima upravljanja lokalne i gradske uprave i otvara prostor inovativnim modelima upravljanja. Oslanjanjem isključivo na tehnološka rješenja u pravilu ne rezultira poboljšanjem iskustva niti građana niti zaposlenika tijela upravljanja. Razlog se ponajviše nalazi u propuštenim prilikama istraživanja iskustva i ishodima iz perspektive dizajna vizualnih komunikacija, dizajna interakcija i dizajna usluga. Opći ili glavni cilj istraživanja je primjeniti suvremene umjetničko-istraživačke metode dizajna u kontekstu unaprjeđenja komunikacije građana s gradom, u gradu ili o gradu. Istraživanje se provodilo na modelu dva grada i putem različitih umjetničko-istraživačkih pristupa. Istraživanje modela komunikacije grada Zagreba provedeno je interdisciplinarno i bavilo se detekcijom problema i potreba, unaprjeđenjem komunikacije i ideacijom dizajnerskih rješenja za različite kategorije korisnika. Kroz istraživački proces razvijene su se tri glavne teme - gospodarenje otpadom, javni gradski prijevoz te energetska učinkovitost grada. Prema specifičnim ciljevima pojedinačnih tema razvijeni su korisnički scenariji i prijedlozi rješenja koji potencijalno mogu unaprijediti svakodnevni život i komunikaciju u gradu putem novih aplikacija i platformi, specifičnih modela interakcije stanovnika ili pak 'makers culture' edukativnih rješenja. Istraživanje se provodilo pod različitim nazivima kroz nekoliko predmeta Preddiplomskog i Diplomskog studija. Istraživanje modela komunikacije grada Zagreba provodilo se integrirano u sklopu nastave diplomskog studija kroz predmete Dizajn vizualnih komunikacija 1, Dizajn interakcija 1, Interaktivni mediji 1 i Znanstveno-istraživačke metode. Istraživanje modela komunikacije grada Zadra provodilo se kroz prikupljanje i dokumentiranje materijala, analize vizualnih identiteta i studija vizualnih komunikacija gradova segmentirano kroz nekoliko preddiplomskih i diplomskih projektantskih kolegija na Studiju dizajna. Ostvarena je suradnja s različitim stručnjacima i gradskim tijelima grada zadra te je obavljeno terensko istraživanje, predavanja kao i niz radionica na kojima su nastala idejna i izvedbena rješenja dizajna vizualnih komunikacija grada.
dizajn vizualnih komunikacija, informacijski dizajn, dizajn interakcija
Projekt je dio institucijskog projekta Arhitektonskog fakulteta 2022.
engleski
Innovative models of communication in an urban context
nije evidentirano
visual communication design, informational design, dizajn interakcija
nije evidentirano
Podaci o izdanju
2022.
nije evidentirano
objavljeno