Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Utjecaj poremećaja u globalnim i gospodarskim procesima na ponašanje potrošača (CROSBI ID 323373)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija

Novak, Ema ; Hrustek, Larisa ; Kutnjak, Ana Utjecaj poremećaja u globalnim i gospodarskim procesima na ponašanje potrošača // CroDiM, 6 (2023), 1; 121-131

Podaci o odgovornosti

Novak, Ema ; Hrustek, Larisa ; Kutnjak, Ana

hrvatski

Utjecaj poremećaja u globalnim i gospodarskim procesima na ponašanje potrošača

Ponašanje potrošača u suvremenoj trgovini uvjetovano je brojnim općim, psihološkim, socijalnim, marketinškim i drugim čimbenicima. Obitelj, interesne skupine, društvo, kultura, osobni ukus, kao i financijska moć samih potrošača uvelike oblikuju njihove preferencije prema kupnji određenih proizvoda i usluga. No, razmišljanje potrošača značajno se mijenja uslijed naglih i neizvjesnih svjetskih promjena kojima se, u posljednje tri godine, suočava, ponajprije, Europa, a samim time i Republika Hrvatska. Pandemija Covid-19, čije se posljedice na sve aspekte ljudskog života osjećaju još i danas, izbijanje rata u Ukrajini, koji postavlja nova pravila vanjskotrgovinske politike te ulazak Republike Hrvatske u schengenski prostor i uvođenje nove službene valute, samo su neki od poremećaja koji utječu na ponašanje potrošača, njihove strahove, želje i potrebe. Cilj ovog rada je prikazati kako novije svjetske krize formiraju ponašanje potrošača i u kolikoj mjeri ga mijenjaju. Kroz detaljan pregled dostupne literature obrađena su tri značajna poremećaja - pandemija Covid-19, rat u Ukrajini i uvođenje nove službene valute u europske zemlje te je postavljen temelj za buduće, empirijsko, istraživanje.

ponašanje potrošača ; poremećaji ; Covid-19 ; rat u Ukrajini ; euro

nije evidentirano

engleski

The influence of disruptions in global and economic processes on consumer behavior

nije evidentirano

consumer behavior ; disruptions ; Covid-19 ; war in Ukraine ; euro

nije evidentirano

Podaci o izdanju

6 (1)

2023.

121-131

objavljeno

2584-7236

Povezanost rada

Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice