Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Interdisciplonarni pristup edukaciji i planiranju prostora otoka (CROSBI ID 733849)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Jukić, Tihomir ; Perkov, Kristina Interdisciplonarni pristup edukaciji i planiranju prostora otoka // Otočnost u suvremenom društvenom kontekstu – pogled u budućnost / Vukić, Jana (ur.). Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Razred za likovne umjetnosti Znanstveno vijeće za arhitekturu, urbanizam i uređenje prostora, 2023. str. 28-29

Podaci o odgovornosti

Jukić, Tihomir ; Perkov, Kristina

hrvatski

Interdisciplonarni pristup edukaciji i planiranju prostora otoka

Interdisciplinarni pristup edukaciji je nužan kao osnova razumijevanja problema izoliranosti otoka, njihovog potencijala i kvalitetnijeg planiranja njihovog razvoja. Na takvim zadacima se mogu sagledavati najvažniji aspekti održivosti, od društvene, ekonomske do okolišne. U Zadru je u zajedničkoj organizaciji Arhitektonskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Sveučilišta u Zadru održana interdisciplinarna arhitektonsko-urbanistička radionica od nazivom „Zadar – grad i otoci“ (Zadar 2018.), kao dio četverogodišnjeg projekta „Povijesna središta, suvremeni grad i održivi turizam“. U sklopu radionice sudjelovali su osim nastavnika i studenata i gosti predavači različitih struka. Osnovna pitanja cjelokupnog istraživanja i planiranja u sklopu radionice bila su: jesu li danas otoci zadarskog akvatorija na najprimjereniji način uključeni u život grada i u strategiju razvoja cjelokupnog područja, te koliko se grad oslanja na otoke i obrnuto? Administrativna podjela je izrazito važna za razvoj otoka, no ne ulazeći u političke odluke podjele prostora, željelo se propitati različite modele odnosa grada i otoka s obzirom na različite modele upravljanja njima, kao i ono što je moguće pokrenuti odmah, a što planirati u budućnosti. Analizirajući potencijal prostora u svrhu njihove revalorizacije, nudeći prijedloge za njihov održiv razvoj i podizanje kvalitete života, studenti su u kontaktu s lokalnom samoupravom i aktivnim sudjelovanjem građana nastojali dati poticaj drukčijem pristupu planiranju, projektiranju i mogućim intervencijama na prostoru otoka. Oni su u interdisciplinarnim timovima, pod mentorskim vođenjem nastavnika sa Sveučilišta u Zadru i Arhitektonskog fakulteta u Zagrebu, izradili idejne projekte za pojedine lokacije na Molatu, Dugom otoku i Ugljanu, te sve objavili u pratećoj publikaciji. Cilj cijelog projekta Zadar 2020. bio je pridonijeti nekim novim idejama promišljanju urbanog prostora lokalne zajednice kroz multidisciplinarni pristup koji bi sagledao odnos grada i njegovog funkcionalnog prostora, uz propitivanje i učešće lokalne zajednice. Rezultati su bili prezentirani i objavljeni i na međunarodnim skupovima.

otok ; inerdisciplinarnost ; edukacija ; planiranje prostora

nije evidentirano

engleski

An interdisciplinary approach to education and island space planning

nije evidentirano

island ; indisciplinarity ; education ; space planning

nije evidentirano

Podaci o prilogu

28-29.

2023.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Otočnost u suvremenom društvenom kontekstu – pogled u budućnost

Vukić, Jana

Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti, Razred za likovne umjetnosti Znanstveno vijeće za arhitekturu, urbanizam i uređenje prostora

978-953-379-051-0

Podaci o skupu

OTOČNOST U SUVREMENOM DRUŠTVENOM KONTEKSTU- pogled u budućnost

predavanje

20.02.2023-20.02.2023

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Arhitektura i urbanizam