Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Percepcija mladih o prikazu ljepote na Instagramu (CROSBI ID 459320)

Ocjenski rad | diplomski rad

Drobec, Sara Percepcija mladih o prikazu ljepote na Instagramu / Novak, Krunoslav ; Uldrijan, Ivan (mentor); Zagreb, Hrvatsko katoličko sveučilište, . 2023

Podaci o odgovornosti

Drobec, Sara

Novak, Krunoslav ; Uldrijan, Ivan

hrvatski

Percepcija mladih o prikazu ljepote na Instagramu

Razvojem tehnologije komunikacija je dobila potpuno novi oblik. Pojedinci iz fizičkih soba prelaze u virtualne, pokušavajući se snaći u korištenju alata i funkcija koje ta „soba“ nudi. Danas su jedan od tih alata društvene mreže – platforme koje su u kratkom roku preuzele veliki značaj kako u privatnom tako i u poslovnom životu pojedinca. Uz sve veće oslanjanje na virtualna okruženja za samoprezentaciju i društvenu interakciju, ključno je razumjeti ulogu koju platforme poput Instagrama igraju u oblikovanju društvenih standarda ljepote. Upravo zato, fokus rada stavljen je na društvenu mrežu Instagram. Glavni cilj rada bio je analizirati percepciju mladih o prikazu ljepote na društvenoj mreži Instagram. Rad je podijeljen na dva dijela – teorijski i istraživački. U teorijskom dijelu rada autorica objašnjava vizualnu percepciju, razvoj ljepote, povijest društvenih mreža tj. Instagrama, motive za korištenje društvene mreže Instagram te kako ona konstruira zbilju. U radu se stavlja naglasak i na važnost medijske pismenosti pri razumijevanju verbalne i neverbalne komunikacije na društvenim mrežama. U istraživanju koristila se kvantitativna metoda, odnosno za instrument prikupljanja podataka odabran je online anketni upitnik. Neprobabilistički prigodni uzorak sačinjavalo je 179 ispitanika u dobi od 18 do 25 godina. Na temelju dobivenih rezultata može se zaključiti kako ispitanici smatraju da je prikaz ljepote na Instagramu nerealan u odnosu na stvarnost te kako uglavnom negativno utječe na percepciju izgleda pojedinca. Mišljenja su kako se zbog navedenih karakteristika Instagram razlikuje od Facebooka. Zaključno, autorica u radu ističe važnost medijske pismenosti i razumijevanja virtualne manipulacije te naglašava nužnost korištenja kritičkog mišljenja pri konzumiranju informacija koje plasiraju mediji, u ovom slučaju, društvene mreže.

vizualna percepcija ; ljepota ; Instagram ; ideal ljepote ; medijska pismenost

nije evidentirano

engleski

Youth Perception of Beauty on Instagram

nije evidentirano

visual perception ; beauty ; Instagram ; beauty ideal ; media literacy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

62

24.02.2023.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Hrvatsko katoličko sveučilište

Zagreb

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice