Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Komunikacijski obrasci brendova vrhunskih sportaša na digitalnim kanalima: komparacija najplaćenijih svjetskih i hrvatskih sportaša i sportašica (CROSBI ID 323158)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija

Maleš, Dražen ; Trbušić, Davor ; Rimac, Stipan Komunikacijski obrasci brendova vrhunskih sportaša na digitalnim kanalima: komparacija najplaćenijih svjetskih i hrvatskih sportaša i sportašica // South Eastern European journal of communication, 4 (2022), 2; 17-27. doi: 10.47960/2712-0457.2022.2.4.17

Podaci o odgovornosti

Maleš, Dražen ; Trbušić, Davor ; Rimac, Stipan

hrvatski

Komunikacijski obrasci brendova vrhunskih sportaša na digitalnim kanalima: komparacija najplaćenijih svjetskih i hrvatskih sportaša i sportašica

Osobni brandovi sportaša grade se na istim principima kao i drugi brendovi – kombinacijom jedinstvenih i prepoznatljivih setova asocijacija i kvaliteta pomoću kojih se stvara određeni brend imidž. Emocionalna povezanost s publikom osobito se učinkovito gradi kroz komunikaciju na društvenim mrežama koje su neodvojiv i jedan od ključnih mehanizama u izgradnji snažnog osobnoga brenda. Prema Modelu imidža sportaševog brenda (MABI) izdvajaju se tri najznačajnije dimenzije imidža: sportska izvedba, atraktivan izgled i utrživ način života. Rad se usredotočuje upravo na navedene dimenzije koje su obrađene metodom analize sadržaja pri čemu su obuhvaćene tri kategorije sportaša: najplaćeniji sportaši i sportašice na globalnoj razini te najplaćeniji hrvatskih sportaši. Cilj rada je utvrditi zajedničke elemente, karakteristike i obrasce u digitalnoj komunikaciji brendova sportaša na društvenoj mreži Instagram te ustanoviti razlike u dominantno zastupljenoj dimenziji imidža kod različitih skupina sportaša. Kao vrsta sadržaja najzastupljenijom se pokazala fotografija, a kao izvor vlastiti sadržaj sportaša. U ukupnom su uzorku ravnomjerno raspoređeni sportska izvedba i utrživ način života kao najistaknutije dimenzije brend imidža, a pojedinačno su najzastupljenije sportske teme na koje otpada četvrtina sadržaja. U približno jednakom postotku zastupljene su i objave iz privatnog i obiteljskog života. Obiteljski život i promoviranje timskog duha najizraženije je kod hrvatskih sportaša, a sportašice su značajno snažnije usmjerene na privlačan izgled kao dimenziju brend imidža. Čak petina objava kod sportašica je oglašivački sadržaj, po čemu su značajno iznad analiziranih sportaša.

sportski brend, osobni brand, brend imidž, društvene mreže, digitalna komunikacija, vrhunski sportaši

nije evidentirano

engleski

Communication patterns of star athletes’ brands on digital channels: a comparison of the global and Croatian highest-paid sportsmen and women

nije evidentirano

sports brand, personal brand, brand image, social media, digital communication, top athletes

nije evidentirano

Podaci o izdanju

4 (2)

2022.

17-27

objavljeno

2712-0430

2712-0457

10.47960/2712-0457.2022.2.4.17

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice