Premoščivanje digitalnog jaza: Digitalna nejednakost u istočnoj Hrvatskoj (CROSBI ID 323120)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Zlomislić, Jadranka ; Matijević, Mato ; Šijaković, Katarina
hrvatski
Premoščivanje digitalnog jaza: Digitalna nejednakost u istočnoj Hrvatskoj
Pandemija bolesti COVID-19 ubrzala je digitalnu transformaciju koja je donijela velike promjene u svakom aspektu svakodnevnog života ljudi širom svijeta, kao i pojavu digitalne nejednakosti. Opći je cilj istraživanja bio steći bolje razumijevanje digitalnog jaza među korisnicima IKT-a i interneta u istočnoj Hrvatskoj. Njega se provjerava utvrđivanjem kategoričkih nejednakosti (Van Dijk 2005, 2017) u vidu ključnih zapreka koje utječu na njihovo uspješno korištenje u svakodnevnom životu, kao što je životna dob, nedovoljna digitalna pismenost i znanje engleskog jezika. Provedeno je ispitivanje anketnim upitnikom (Google obrascem) kojim su obuhvaćene različite dobne skupine i njihova korisnička obilježja i iskustva u usvajanju digitalnih znanja i vještina kao što su razumijevanje multimodalnih ikona koje kombiniraju verbalni i vizualni materijal, uporaba prevoditeljskih alata, korištenje engleskog jezika na internetu i uporaba online sadržaja. Nadovezivanjem na prethodna istraživanja digitalnog jaza ovo istraživanje pridonosi širenju perspektive o važnosti brige o starijim korisnicima digitalnih tehnologija i razumijevanju prepreka koje dovode do nejednakosti u sve digitaliziranijem društvu. Rezultati ankete pokazuju da su prepreke vezane uz nedostatak znanja informatike, nesnalaženje u tražilicama te nedovoljno znanje engleskog jezika problem ispitanika starijih od 36 godina.
digitalni jaz ; informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) ; internet ; digitalna nejednakost ; digitalna pismenost ; znanje engleskog jezika
nije evidentirano
engleski
Bridging the Digital Divide: Participation Inequality in Eastern Croatia
nije evidentirano
digital divide, information and communication technologies (ICT), Internet, digital inequality, digital literacy, knowledge of the English language
nije evidentirano
Podaci o izdanju
7 (4(21))
2022.
625-648
objavljeno
2490-3604
2490-3647
10.51558/2490-3647.2022.7.4.625