Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Mišljenja nastavnika o odustajanju učenika osnovne i srednje glazbene škole u Hrvatskoj (CROSBI ID 322987)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Nikolić, Lidija ; Šenk Gergorić, Ivana ; Berać-Jozić, Marija Mišljenja nastavnika o odustajanju učenika osnovne i srednje glazbene škole u Hrvatskoj // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 21 (2023), 1; 179-194. doi: 10.31192/np.21.1.11

Podaci o odgovornosti

Nikolić, Lidija ; Šenk Gergorić, Ivana ; Berać-Jozić, Marija

hrvatski

Mišljenja nastavnika o odustajanju učenika osnovne i srednje glazbene škole u Hrvatskoj

Cilj je istraživanja utvrditi čimbenike odustajanja učenika od glazbene škole u Hrvatskoj te načine na koje bi se učenicima pomoglo da nastave glazbeno obrazovanje do kraja školskoga programa. Provedeno je eksplorativno kvantitativno i kvalitativno istraživanje anketiranjem nastavnika glazbenih škola u Hrvatskoj (N=178). Za ovo istraživanje kreiran je Upitnik o odustajanju učenika od glazbenog obrazovanja za nastavnike glazbenih škola. Rezultati faktorske analize ukazali su na četverofaktorsku strukturu: (1) učenik, (2) obrazovni kontekst, (3) komunikacija i (4) roditelji. Rezultati istraživanja pokazali su da se jednom nastavniku tijekom školske godine u prosjeku ispiše jedan učenik u dobi od 10 do 13 godina. Nastavnici su se složili da su razlozi odustajanja ponajprije slaba motivacija i zainteresiranost učenika te nedostatna ulaganja truda i slaba podrška roditelja, a zatim preopterećenost učenika drugim slobodnim aktivnostima, nemogućnost usklađivanja rasporeda između općeobrazovne i glazbene škole te nefleksibilan program glazbene škole i izostanak suradnje između nastavnika i roditelja. Nastavnici su dali svoje prijedloge kako bi se učenicima moglo pomoći da ustraju u glazbenom obrazovanju, a ti se prijedlozi najčešće odnose na uloge nastavnika i roditelja.

glazbena uspješnost, glazbeni pedagozi ; glazbeno obrazovanje ; komunikacija ; roditelji

nije evidentirano

engleski

Teachers’ Opinions on Students’ Dropping out of Primary and Secondary Music Schools in Croatia

nije evidentirano

communication ; music education ; music educators ; musical success ; parents

nije evidentirano

Podaci o izdanju

21 (1)

2023.

179-194

objavljeno

1334-2312

1848-8676

10.31192/np.21.1.11

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost