Mišljenja nastavnika o odustajanju učenika osnovne i srednje glazbene škole u Hrvatskoj (CROSBI ID 322987)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Nikolić, Lidija ; Šenk Gergorić, Ivana ; Berać-Jozić, Marija
hrvatski
Mišljenja nastavnika o odustajanju učenika osnovne i srednje glazbene škole u Hrvatskoj
Cilj je istraživanja utvrditi čimbenike odustajanja učenika od glazbene škole u Hrvatskoj te načine na koje bi se učenicima pomoglo da nastave glazbeno obrazovanje do kraja školskoga programa. Provedeno je eksplorativno kvantitativno i kvalitativno istraživanje anketiranjem nastavnika glazbenih škola u Hrvatskoj (N=178). Za ovo istraživanje kreiran je Upitnik o odustajanju učenika od glazbenog obrazovanja za nastavnike glazbenih škola. Rezultati faktorske analize ukazali su na četverofaktorsku strukturu: (1) učenik, (2) obrazovni kontekst, (3) komunikacija i (4) roditelji. Rezultati istraživanja pokazali su da se jednom nastavniku tijekom školske godine u prosjeku ispiše jedan učenik u dobi od 10 do 13 godina. Nastavnici su se složili da su razlozi odustajanja ponajprije slaba motivacija i zainteresiranost učenika te nedostatna ulaganja truda i slaba podrška roditelja, a zatim preopterećenost učenika drugim slobodnim aktivnostima, nemogućnost usklađivanja rasporeda između općeobrazovne i glazbene škole te nefleksibilan program glazbene škole i izostanak suradnje između nastavnika i roditelja. Nastavnici su dali svoje prijedloge kako bi se učenicima moglo pomoći da ustraju u glazbenom obrazovanju, a ti se prijedlozi najčešće odnose na uloge nastavnika i roditelja.
glazbena uspješnost, glazbeni pedagozi ; glazbeno obrazovanje ; komunikacija ; roditelji
nije evidentirano
engleski
Teachers’ Opinions on Students’ Dropping out of Primary and Secondary Music Schools in Croatia
nije evidentirano
communication ; music education ; music educators ; musical success ; parents
nije evidentirano
Podaci o izdanju
21 (1)
2023.
179-194
objavljeno
1334-2312
1848-8676
10.31192/np.21.1.11
Povezanost rada
Glazbena umjetnost, Interdisciplinarne društvene znanosti, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti, Pedagogija