Diskriminacija u cijenama kao oblik ograničavanja tržišnog natjecanja (II. dio) (CROSBI ID 101917)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Šoljan, Vedran
hrvatski
Diskriminacija u cijenama kao oblik ograničavanja tržišnog natjecanja (II. dio)
Zakon o zaštiti tržišnog natjecanja zabranjuje poduzetnicima sa velikom tržišnom snagom primjenu različitih uvjeta za istu ili odgovarajuću vrstu poslova s različitim poduzetnicima ukoliko ih time dovodi u nepovoljan natjecateljski položaj na tržištu. Ovaj rad analizira diskriminaciju u cijenama kao poseban oblik takve poslovne prakse. Ipak, zabrana diskriminiranja u cijenama otvara brojna pitanja, jer je otvorena mogućnost određivanja različitih cijena u nastojanju da se ostvare novi poslovi, pridobiju novi kupci, u samoj biti procesa konkuriranja na tržištu, a ekonomska teorija upozorava da diskriminacija u cijenama u većini situacija neće štetno utjecati na blagostanje društva. Stiga je iznimno važno diferencirati oblike diskriminiranja u cijenama koji su štetni za proces tržišnog natjecanja od oblika diskriminacije koji su izraz nastojanja poduzetnika da konkuriraju niskim cijenama. U ovom radu naglašava se da će to ovisiti o nizu okolnosti, jer će utjecaj diskriminiranja u cijenama na održavanje i razvoj tržišnog natjecanja ovisiti kako o obliku diskriminacije tako i o strukturi mjerodavnog tržišta. U drugom dijelu rada analizira se pojam "isti ili odgovarajući poslovi", primjena prava na poslove između članova koncerna, značenje "dovođenja u nepovoljan natjecateljski položaj na tržištu", te oblik diskriminiranja u cijenama koju pravi podjela tržišta.
tržišno natjecanje; pravo; diskriminacija; cijene; popusti u cijeni; tržišna snaga; podjela tržišta; mjerodavno tržište; elastičnost potražnje; monopol; vladajući položaj na tržištu; oligopol; ugovor; ugovor o prodaji; koncern; pravo EU; antitrust
nije evidentirano
engleski
Price discrimination as a form of restriction of market competition (part II)
nije evidentirano
competition law; price discrimination; rebates; market power; market segregation; relevant market; elasticity of demand; monopol; dominant position; oligopol; sale contract; European union law; antitrust
nije evidentirano