Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razvoj modela metodske supervizije za mentore učitelja pripravnika (CROSBI ID 459002)

Ocjenski rad | specijalistički sveučilišni poslijediplomski rad

Rovan, Daria Razvoj modela metodske supervizije za mentore učitelja pripravnika / Ajduković, Marina (mentor); Zagreb, . 2022

Podaci o odgovornosti

Rovan, Daria

Ajduković, Marina

hrvatski

Razvoj modela metodske supervizije za mentore učitelja pripravnika

Razdoblje pripravništva ima ključnu ulogu za oblikovanje profesionalnog identiteta učitelja te je važno da učitelj pripravnik tijekom tog razdoblja ima kvalitetnu mentorsku podršku. Supervizija može biti koristan oblik razvoja mentorskih vještina jer omogućuje da supervizanti kroz integraciju praktičnih iskustava i teoretskog znanja izgrade profesionalni identitet i kompetencije mentora. U slučaju kad se radi o početnicima u nekoj profesiji (u ovom slučaju mentorima početnicima) prikladan oblik supervizije je metodska supervizija koja ima naglašenu edukativnu komponentu. Metodska supervizija može olakšati mentorima da razjasne očekivanja od uloge mentora, osvijeste svoje profesionalne kompetencije kako bi ih lakše koristili u radu s učiteljima pripravnicima, unaprijede svoje interpersonalne vještine te razjasne nedoumice s kojima se susreću u radu s pripravnikom. Stoga je cilj ovog akcijskog istraživanja bio utvrditi mogućnost primjene supervizije u razvoju kompetencija mentora za rad s učiteljima pripravnicima te predložiti model metodske supervizije za mentore učitelja pripravnika. Kako bi model metodske supervizije bio što je moguće više prilagođen stvarnim potrebama mentora učitelja pripravnika, u prvom dijelu istraživanja provedena je analiza sadržaja dokumenata o pripravništvu, kao i fokusne grupe iskusnih mentora, mentora početnika te pripravnika. Na temelju rezultata ovog dijela istraživanja utvrđena su obilježja procesa pripravništva, kompetencije mentora potrebne za uspješan mentorski rad, kao i ključne teme relevantne za razvoj kompetencija mentora te je na temelju njih napravljen program metodske supervizije koji obuhvaća teme uloge i odgovornosti mentora i pripravnika, tijeka procesa pripravništva, razvoja suradničkog odnosa, procesa iskustvenog učenja, komunikacijskih vještina te vještina savjetovanja. U okviru drugog dijela istraživanja ovaj je program primijenjen u radu sa supervizijskom grupom od pet mentorica. Na temelju aktivnosti supervizantica tijekom metodske supervizije te opažanja supervizorice, može se zaključiti se da je tijekom sudjelovanja u metodskoj superviziji pristup supervizantica radu s učiteljima pripravnicima poprimio obilježja edukativnog mentorstva te da su supervizantice imale prilike usavršiti svoje vještine opažanja i uspostavljanja suradničkog odnosa s učiteljima pripravnicima. Može se zaključiti da se predviđeni program metodske supervizije pokazao kao primjenjiv i koristan oblik razvoja kompetencija mentora.

metodska supervizija, iskustveno učenje, mentorstvo, učitelji pripravnici, profesionalni razvoj

nije evidentirano

engleski

Development of the model of method-oriented supervision for beginning teachers’ mentors

nije evidentirano

method-oriented supervision, experiential learning, mentorship, beginning teachers, professional development

nije evidentirano

Podaci o izdanju

113

11.07.2022.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Zagreb

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Socijalne djelatnosti