Povezanost obilježja razrednika i učenika u procjeni simptoma nepažnje, impulzivnosti i hiperaktivnosti povezanih s ADHD poremećajem (CROSBI ID 322600)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Vlah, Nataša ; Sekušak Galešev, Snježana ; Skočić Mihić, Sanja
hrvatski
Povezanost obilježja razrednika i učenika u procjeni simptoma nepažnje, impulzivnosti i hiperaktivnosti povezanih s ADHD poremećajem
U radu se ispituje razrednikova procjena pojavnosti simptoma deficita pažnje, impulzivnosti i hiperaktivnosti povezanih s ADHD poremećajem kod učenika osnovnih škola, obilježja razrednika i učenika te relacije navedenih varijabli. Razrednici su procjenjivali 242 učenika u 26 osnovnih škola podjednako iz četiri županije Republike Hrvatske kod kojih su otkrili četiri i više simptoma nepažnje. Korištene su dvije ljestvice: Ček lista Merrell i Tymms te 2 dimenzije Vanderbiltove ljestvice: nepažnja i impulzivnost/hiperaktivnost. Korelacijskim analizama utvrđena je povezanost obilježja razrednika (veći broj tjednih sati poučavanja i viša razina procijenjene potrebe za dodatnom pomoći u učenju i/ili podršku u ponašanju) s ispitivanim dimenzijama. Nadalje, razrednikova samoprocjena niže razine zadovoljstva odnosom s učenikom povezana je s višom razinom prisutnosti hiperaktivnosti i impulzivnosti. Također, viši školski uspjeh i materijalni status roditelja učenika povezani su s višom procjenom pojavnosti simptoma nepažnje i impulzivnosti-hiperaktivnosti. Niži akademski uspjeh učenika povezan je s višom razinom razrednikove procjene pojavnosti nepažnje, a viši školski uspjeh s višom razinom pojavnosti impulzivnosti- hiperaktivnosti. Viša razina potrebe za dodatnom pomoći u učenju povezana je s višom razinom pojavnosti nepažnje, dok je potreba za dodatnom pomoći u regulaciji ponašanja povezana sa sva tri simptoma.
ADHD ; problemi u ponašanju ; deficit pažnje ; razrednici ; osnovna škola
nije evidentirano
engleski
Relations between Teacher and Student Characteristics in the Assessment of Symptoms of Inattention, Impulsivity and Hyperactivity Related to ADHD
nije evidentirano
ADHD ; behavior problems ; inattention ; class teacher ; elementary school
nije evidentirano