Razumijevanje rizičnih ponašanja djece: Perspektive odgajatelja i stručnih suradnika dječjeg vrtića (CROSBI ID 322592)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Vlah, Nataša ; Mirosavljević, Anja ; Katić, Vesna
hrvatski
Razumijevanje rizičnih ponašanja djece: Perspektive odgajatelja i stručnih suradnika dječjeg vrtića
Opći cilj ovog rada je istražiti, opisati i usporediti razumijevanje pojma rizičnih ponašanja djece predškolske dobi iz dvije perspektive (odgajatelja i stručnih suradnika). U radu su predstavljeni rezultati kvalitativne analize fokus grupa s odgajateljima i stručnim suradnicima iz Dječjeg vrtića Rijeka koji donose opis i interpretaciju njihovog razumijevanja pojma rizičnih ponašanja djece s kojom su radili ili trenutno rade. Tematskom analizom izolirane su dvije teme: »fenomenologija i kriteriji procjene rizičnih ponašanja« i »etiološki čimbenici«. Među opisanim fenomenima i kriterijima procjene su i odgajatelji i stručni suradnici navodili vrlo slično: oblike/vrste rizičnih ponašanja te opće kao i specifične kriterije za procjenu rizičnih ponašanja. Među etiološkim čimbenicima uočavaju čimbenike na individualnoj razini djeteta i u svim ekološkim područjima. Rezultati su pokazali relativnu usklađenost dviju perspektiva dok se određene specifičnosti u obje teme mogu prepoznati između odgajatelja i stručnjaka što vjerojatno proizlazi iz razlika u temeljnoj edukaciji. Doprinos rada je u promišljanju rizičnih ponašanja djece vrtićke dobi i viđenju istih od strane profesionalaca koji s njima rade te, u praktičnom pogledu, u implikaciji zajedničkog timskog i usklađenog djelovanja i individualnog pristupa svakom pojedinom djetetu i djetetovoj obitelji u prevenciji i intervenciji problema u ponašanju.
dijete ; problemi u ponašanju ; rana i predškolska dob ; rizična ponašanja ; dječji vrtić
nije evidentirano
engleski
Razumijevanje rizičnih ponašanja djece: Perspektive odgajatelja i stručnih suradnika dječjeg vrtića
nije evidentirano
child ; early and preschool age ; emotional-behavioral problems EBD ; kindergarten ; risk behaviors
nije evidentirano