Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Miskoncepcije i stavovi o fizici kod studenata fizioterapije (CROSBI ID 322539)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Lekić, Andrica ; Mance, Diana Miskoncepcije i stavovi o fizici kod studenata fizioterapije // Medicina Fluminensis, 59 (2023), 1; 48-56. doi: 10.21860/medflum2023_292449

Podaci o odgovornosti

Lekić, Andrica ; Mance, Diana

hrvatski

Miskoncepcije i stavovi o fizici kod studenata fizioterapije

Cilj: Cilj rada je predstaviti rezultate ispitivanja studentskih stavova o fizici i njihove povezanosti s usvajanjem koncepata u fizici. Ispitanici i metode: U istraživanju je sudjelovalo 89 studenata prve godine Preddiplomskog stručnog studija Fizioterapija, Fakulteta zdravstvenih studija Sveučilišta u Rijeci. Ovom istraživanju, prethodilo je ispitivanje učenika sedmih i osmih razreda jedne riječke osnovne škole (N = 92). Upitnik je sadržavao tvrdnje kojima su izražavani stavovi ispitanika studenata o fizici. Drugi dio upitnika činile su tvrdnje među kojima su bile i česte miskoncepcije u fizici. Miskoncepcije smo podijelili na one koje nastaju zbog jezičnog miješanja pojmova iz svakodnevnog života i znanosti, one koje proizlaze iz korištenja neispravnih pretpostavki za objašnjenje svakodnevnog iskustva te one koje se temelje na nerazumijevanju znanstvenih pojmova i koncepata. Rezultati: Studenti u najvećoj mjeri imaju neutralan stav prema fizici. Postoji statistički značajna razlika u zastupljenosti miskoncepcija prema uzroku njihova nastanaka (Hi-kvadrat ; P < 0, 001). Najzastupljenijima su se pokazale miskoncepcije nastale poistovjećivanjem izraza iz svakodnevnog života i znanosti, tzv. žargonske miskoncepcije (58 % slučajeva). Utjecaj studentskih stavova na učestalost miskoncepcija pokazao se statistički značajnim za stavove koji ukazuju na to da su ispitanici više usmjereni na memoriranje gradiva i kvantitativne manipulacije nego na uspješno usvajanje znanstvenih pojmova i koncepata. Zaključci: Primjena napredne tehnologije u terapiji i dijagnostici u okviru medicinske skrbi ukazuje na sve veću potrebu za znanjem iz fizike kod studenata zdravstvenih i medicinskih studija. Studenti shvaćaju važnost fizike u svojem obrazovanju i većinom ne iskazuju negativan stav prema fizici. Određene vrste miskoncepcija zadržavaju se tijekom čitavog obrazovnog procesa. Zato treba sprječavati nastanak neznanstvenih koncepata, odnosno ako oni već postoje, treba ih što ranije detektirati i aktivno raditi na njihovom uklanjanju.

fizika, fizioterapeuti, stavovi

nije evidentirano

engleski

Physiotherapy Students’ Misconceptions and Attitudes Towards Physics

nije evidentirano

attitude, physical therapists, physics

nije evidentirano

Podaci o izdanju

59 (1)

2023.

48-56

objavljeno

1847-6864

1848-820X

10.21860/medflum2023_292449

Povezanost rada

Fizika, Temeljne medicinske znanosti

Poveznice
Indeksiranost