Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Muzejski predmeti kao izvori spoznaje o Prvome svjetskom ratu u primarnom obrazovanju u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 75694)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad

Kolar Billege, Martina Muzejski predmeti kao izvori spoznaje o Prvome svjetskom ratu u primarnom obrazovanju u Republici Hrvatskoj // XIV međunarodni kroatistički znanstveni skup / Blažetin, Stjepan (ur.). Pečuh: Znanstveni zavod Hrvata u Mađarskoj, 2019. str. 338-345

Podaci o odgovornosti

Kolar Billege, Martina

hrvatski

Muzejski predmeti kao izvori spoznaje o Prvome svjetskom ratu u primarnom obrazovanju u Republici Hrvatskoj

Odgoj i obrazovanje za kulturne vrijednosti i spoznavanje hrvatskoga identiteta započinje u najranijem razdoblju djetinjstva da bi se ta svijest njegovala tijekom školovanja do odrasle dobi temeljena na znanju povijesnih činjenica i humanim vrijednostima. U kontekstu suvremenoga hrvatskoga odgojno- obrazovnoga sustav s temama povezanima s hrvatskim identitetom započinje se u 4. razredu primarnoga obrazovanja. Metodički planiranom nastavom u muzeju učenici će steći prve spoznaje o ljudima i vremenu te spoznati pojavnost Prvoga svjetskog rata iz perspektive hrvatske povijesti. Nastavu u Hrvatskom povijesnom muzeju izvodit će kustosica i inicijatorica izložbe „Dadoh zlato za željezo“ – povijesne slike Prvoga svjetskog rata predstavljene predmetima iz zbirki Hrvatskoga povijesnog muzeja, Jelena Borošak Marijanović koja (2011.) navodi kako muzejski predmeti postaju povijesni izvori, odnosno sredstvo za spoznavanje određenih povijesnih zbivanja. U metodičkome kontekstu oni postaju predmet promatranja i izražavanja te kao posredna i pripremljena stvarnost (Rosandić, 2002.) omogućuju stvaranje cjelovite povijesne slike o nastajanju i njegovanju hrvatskoga identiteta. To je potrebno da bi se razumjele i novije demokratske promjene u Hrvatskoj u europskome kontekstu.

hrvatski identitet, Prvi svjetski rat, metodički kontekst

nije evidentirano

engleski

Museum artefacts as sources of knowledge about World War I in primary education in the Republic of Croatia

nije evidentirano

Croatian identity, World War I, methodical context

nije evidentirano

Podaci o prilogu

338-345.

objavljeno

Podaci o knjizi

XIV međunarodni kroatistički znanstveni skup

Blažetin, Stjepan

Pečuh: Znanstveni zavod Hrvata u Mađarskoj

2019.

978-963-89731-5-3

Povezanost rada

Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti