Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Recepcijsko-produkcijske sastavnice mikrostrukturiranoga metodičkog modela Marulićeve Judite u nastavi Hrvatskoga jezika (CROSBI ID 75692)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Kolar Billege, Martina ; Budinski, Vesna ; Dubovečak, Ivana ; Papa, Marija Recepcijsko-produkcijske sastavnice mikrostrukturiranoga metodičkog modela Marulićeve Judite u nastavi Hrvatskoga jezika // Marko Marulić JUDITA (1501. - 1521. - 1521.) Zbornik radova u povodu 500. obljetnice od prvotiska Judite / Brezak Stamać, Dubravka ; Listeš, Srećko ; Jozić, Željko et al. (ur.). Split: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO), 2021. str. 109-138

Podaci o odgovornosti

Kolar Billege, Martina ; Budinski, Vesna ; Dubovečak, Ivana ; Papa, Marija

hrvatski

Recepcijsko-produkcijske sastavnice mikrostrukturiranoga metodičkog modela Marulićeve Judite u nastavi Hrvatskoga jezika

Djelo Marka Marulića Judita pripada antologijskoj hrvatskoj književnosti, a u suvremenom se obrazovnom kontekstu relativizira primjerenost unosa antologijskih sadržaja u nastavni proces. Dosadašnja istraživanja upućuju na to da se uz primjereni metodički pristup zahtjevni sadržaji mogu svrhovito unositi u nastavu Hrvatskoga jezika te se s pomoću njih može stjecati čitalačka pismenost, ali i razvijati čitateljska sposobnost. „Reći da je autor čitatelj ili čitatelj autor, vidjeti knjigu kao ljudsko biće ili ljudsko biće kao knjigu, opisati svijet kao tekst ili tekst kao svijet, načini su imenovanja čitateljeva zanata.” (Managuel, 2001, str. 180.). Svakom pročitanom tekstu može se dati značenje i iščitavajući iznova isti tekst, mogu se u njemu pronaći uvijek nova značenja, ona koja se prvi put propuste ili, jednostavno, ono što se u određenom trenutku života može shvatiti, a prije nije. Možemo zaključiti kako čitanje nikada nije konačno, jednostavno i jednoznačno (Grossman, 2010). Glavni je cilj ovoga rada predložiti mikrostrukturirani metodički model interpretacije Marulićeve Judite u nastavi Hrvatskoga jezika u 8. r. osnovne škole koji će omogućiti recepciju Judite i jezičnu produkciju o kulturološkom sadržaju u govorenom i pisanom modalitetu hrvatskoga jezika. Istraživanjem je ispitano mišljenje učitelja hrvatskoga jezika o primjerenosti sastavnica mikrostrukturiranoga metodičkog modela u komunikacijskom metodičkom sustavu. U istraživanju su sudjelovali učitelji Hrvatskoga jezika četiriju velikogoričkih osnovnih škola i četiriju zagrebačkih osnovnih škola, N = 84. Zavisne varijable konstruirane su u petostupanjskoj skali Likertova tipa. Ovim smo znanstvenim istraživanjem i pristupom ispitali mogućnosti i svrhu uključivanja ili isključivanja antologijskih tekstova u nastavu / iz nastave Hrvatskoga jezika. Istraživanjem je obuhvaćena recepcijska spremnost s obzirom na čitateljsko iskustvo (M =2, 60 ; sd = 0, 920) te kognitivno znanje i iskustvo (M = 2, 65 ; sd = 0, 871) učenika. Rezultati ukazuju na to da su kognitivno znanje i iskustvo i recepcijska spremnost podjednaki, srednje veličine (niti se slažem niti se ne slažem). Najveći udio ispitanika (profesora hrvatskoga jezika) s obje se tvrdnje ne slaže (gotovo polovica). Postoji statistički značajna pozitivna povezanost među varijablama kognitivno znanje i iskustvo i recepcijska spremnost (r(83) = , 59 ; p < , 01). S povećanjem u percepciji dovoljnosti čitalačkoga iskustva raste i percepcija dovoljnosti kognitivnoga iskustva.

čitalačka pismenost ; Judita ; Marulić ; metodika hrvatskoga jezika ; mikrostrukturirani metodički model

nije evidentirano

engleski

Reception and production components of the microstructured methodological model of Marulić’s Judita in Croatian Language teaching

nije evidentirano

reading literacy, Judita, Marulić, Croatian language methodology, micro structured methodological model

nije evidentirano

Podaci o prilogu

109-138.

objavljeno

Podaci o knjizi

Marko Marulić JUDITA (1501. - 1521. - 1521.) Zbornik radova u povodu 500. obljetnice od prvotiska Judite

Brezak Stamać, Dubravka ; Listeš, Srećko ; Jozić, Željko ; Budinski, Vesna ; Miletić, Loredana ; Maleš, Tonči

Split: Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO)

2021.

978-953-7290-42-9

Povezanost rada

Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti