Dobne razlike u motoričkim znanjima i tjelesnoj aktivnosti djece mlađe školske dobi (CROSBI ID 458898)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Špicar, Branimir
Nikolić, Ivana
hrvatski
Dobne razlike u motoričkim znanjima i tjelesnoj aktivnosti djece mlađe školske dobi
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi dobne razlike između učenika 2. i 4. razreda u motoričkim znanjima i tjelesnoj aktivnosti. Istraživanje je povedeno na uzorku od 117 ispitanika, od kojih su 51 učenici 2. razreda, a 66 učenici 4. razreda. Istraživanje je provedeno u Prvoj osnovnoj školi u Čakovcu. Sudjelovali su učenici 2. razreda, starosti od 8 godina i učenici 4 razreda, starosti 10 godina. Uzorak varijabli sačinjavao je 12 testova za procjenu motoričkih znanja „Test of Gross Motor Development“ (TGMD-2) ( trčanje, galop naprijed, poskoci na jednoj nozi, skok preko prepreke, skok u dalj iz mjesta, galop strance, bejzbol udarac, vođenja lopte u mjestu, hvatanja lopte, udaranja lopte nogom, bacanja loptice u dalj i rolanja loptice) i 3 antropometrijske mjere (tjelesna visina, tjelesna težina i indeks tjelesne mase BMI). Tjelesna aktivnost učenika ispitana je upitnikom „Fels physical activity questionnaire for children“. Rezultati su pokazali da prosječna tjelesna visina učenika 2. razreda iznosi 135.25 cm, a tjelesna masa 31.69 kg. Prosječni rezultat indeksa tjelesne mase (ITM) učenika 2. razreda iznosi 17.29 te prati krivulju normalnog rasta i razvoja (CDC, 2000). Rezultati prikazuju da je 3.9% pothranjeno, 62.7% normalne tjelesne mase, 21.6% prekomjerne tjelesne mase i 11.9% učenika pretilo. Prosječna vrijednost ukupnog motoričkog indeksa je (76.05). Kod učenika 4. razreda prosječna tjelesna visina iznosi 145.69 cm, a tjelesna masa 36.42 kg. Prosječni rezultat indeksa tjelesne mase (ITM) učenika 4. razreda iznosi 16.85 te prati krivulju normalnog rasta i razvoja (CDC, 2000). Rezultati prikazuju da je 12.1% pothranjeno, 78.8% normalne tjelesne mase, 3% prekomjerne tjelesne mase i 6.1% učenika pretilo. Prosječna vrijednost ukupnog motoričkog indeksa je (94.33). U ukupnom uzorku ispitanika 2. razreda (N=51) 52.9% učenika zadovoljava razinu preporučene tjelesne aktivnosti, a ostalih 47.1% je tjelesno neaktivno. U ukupnom uzorku ispitanika 4. razreda (N=66) 68.2% učenika zadovoljava razinu preporučene tjelesne aktivnosti, a ostalih 31.8% je tjelesno neaktivno. 2 U istraživanju je dobivena statistička značajna razlika između učenika 2. i 4. razreda u standardnoj vrijednosti manipulativnih znanja (p=.020) i ukupnom indeksu motoričkog razvoja (p=0.023) u kojima su veće vrijednosti postigli učenici 4. razreda. Također, dobivena je statistički značajna razlika u indeksu kućanskih poslova (p= 0.006) i ukupnom indeksu tjelesne aktivnosti (p=0.037) gdje su također veće vrijednosti postigli učenici 4. razreda
indeks tjelesne mase, motorička znanja, tjelesna aktivnost
nije evidentirano
engleski
Age differences in motor skills and physical activities of children of younger school age
nije evidentirano
body mass index, gross motor skills, physical activity
nije evidentirano
Podaci o izdanju
60
19.06.2020.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Čakovec