Stavovi studenata nastavničkih studija prema odgoju i obrazovanju za održivi razvoj (CROSBI ID 322090)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Ninčević, Marjan
hrvatski
Stavovi studenata nastavničkih studija prema odgoju i obrazovanju za održivi razvoj
Koncept održivog razvoja obuhvaća niz heterogenih određenja utemeljenih na različitim teorijskim i metodološkim pristupima, redovito se spominje u političkim strategijama i čest je gost medijskog prostora. Upravo zahvaljujući širokom području koje svojim značenjem obuhvaća, postavlja se pitanje koliko je značenje tog koncepta poznato populaciji koja jest, ili će u budućnosti biti, odgovorna za implementaciju i provedbu načela održivog razvoja. U znanstveno-istraživačkom diskursu najčešće se navodi krovna definicija Svjetske komisije za okoliš i razvoj (Brundtland komisije) koja održivi razvoj određuje kao razvoj koji zadovoljava potrebe današnjice, a pritom ne ugrožava potrebe budućih generacija (WCED, 1987). Procijenjena podzastupljenost ove teme u području visokog obrazovanja zabrinjava s obzirom na značajnu ulogu sustava visokog obrazovanja u znanstvenom i praktičnom obrazovanju i osposobljavanju stručnjaka koji će u bliskoj budućnosti obrazovati nove generacije ili će donositi nove razvojne odluke (Rončević, Ledić i Ćulum, 2008). Stoga smo ovim istraživanjem ispitali stupanj poznatosti koncepta odgoja i obrazovanja za održivi razvoj kod studenata nastavničkih studija, njihove stavove prema tom konceptu i stavove o odgoju i obrazovanju za održivi razvoj. Rezultati pokazuju očekivanu nisku poznatost koncepta održivog razvoja među studentima, ali pružaju temelj za optimizam u planiranju i organizaciji budućih obrazovnih programa.
održivi razvoj, odgoj i obrazovanje za održivi razvoj, studenti nastavničkih studija
nije evidentirano
engleski
Attitudes of teacher education students towards education for sustainable development
nije evidentirano
sustainable development, education for sustainable development, students of teacher education
nije evidentirano