Važnost znanja u moderno doba (CROSBI ID 732466)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Hunjet, Anica ; Vuković, Dijana ; Sesar, Vesna
hrvatski
Važnost znanja u moderno doba
U doba kada svaka zemlja teži biti društvo znanja, ideja o važnosti znanja u modernim društvima i ulozi sveučilišta u proizvodnji i transferiranju znanja može se naći u svim izjavama, deklaracijama i dokumentima resornih ministara. Relevantnost znanja očituje se u razlikovanju tradicionalne akademije i društva znanja. Dok je u tradicionalnoj akademiji najviši cilj bio kreirati fundamentalno znanje u smislu sveobuhvatnog razumijevanja i otkrića, u takozvanom društvu znanja naglasak se stavlja na korisna znanja ili primjenjiva znanja. Kao jednu od mogućih posljedica ovakvog pristupa buduće znanstvenike, iako obrazovane u interdiscipliniranom području, vidi se kao osobe koje će raditi u primijenjenim područjima. Živimo u digitalno doba kad se informatička pismenost smatra neophodnom vještinom potrebnom za privatni, ali i poslovni koncept života. Nova znanja i vještine potrebno je stjecati što prije, a ne čekati da se pojavi neka nova situacija koja će dovesti i poslodavce i zaposlenike u nezgodnu poziciju. Digitalna transformacija poslovanja odnosi se na stalnu primjenu digitalnih tehnologija usmjerenu osmišljavanju inovativnih poslovnih strategija i poslovnih modela, novih načina vođenja i upravljanja da bi se kupcima ponudili bolji proizvodi, usluge i osobito iskustva njihovog korištenja. Utjecaj digitalne transformacije na uspješnost poslovanja se ogleda kroz korištenje novih, povoljnijih i preciznijih kanala komunikacije s ciljnim segmentom, pri tome se primarno misli na društvene mreže. Digitalno poduzetništvo je u posljednje vrijeme sve popularnije i ima sve veći utjecaj na ukupne gospodarske aktivnosti kako na svjetskoj razini, tako i u Republici Hrvatskoj. Svakim danom sve je više novih mladih tvrtki, tzv. start-upova koji korištenjem najnovijih tehnologija stvaraju inovativne proizvode i/ili usluge prema potrebama potrošača. Ono što suvremeni tehnološki razvoj kao i svi aspekti digitalne transformacije omogućava poduzetnicima je ulazak u svijet poduzetništva s niskim ulaznim troškovima, puno lakši pristup kupcima iz svih krajeva svijeta, mnogo lakše pozicioniranje proizvoda/usluge i/ili tvrtke te pogodni alati za adekvatno segmentiranje tržišta. Svakako to će nam omogućiti brojni europski projekti u okviru Nacionalnog programa oporavka i otpornosti te brojni natječaji koji će u skoro vrijeme biti raspisani.
znanje, sveučilišta, digitalno doba, segmentiranje tržišta
nije evidentirano
engleski
The importance of knowledge in modern times
nije evidentirano
knowledge, universities, digital age, market segmentation
nije evidentirano
Podaci o prilogu
75-75.
2023.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Knjižica sažetaka Festival znanosti 2022. godine: Život
Hunjet, Anica ; Šarkanj, Bojan ; Šamec, Dunja ; Babić, Neva ; Topolko Špoljar, Nikolina ; Rajič, Martina
Varaždin: Sveučilište Sjever
978-953-7986-56-8
Podaci o skupu
Festival znanosti 2022
predavanje
02.05.2022-07.05.2022
Zagreb, Hrvatska