Lik učitelja u hrvatskom dječjem romanu prije 1945. (CROSBI ID 492037)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Majhut, Berislav
hrvatski
Lik učitelja u hrvatskom dječjem romanu prije 1945.
Pripovjedni postupci karakteristični za dječji roman, postupci koji uopće omogućuju da se dospije do "prirodnog" reda stvari prema kojem dječji roman pripovjeda o dječjem svijetu kroz dječje vrijednosti razvijali su se postupno. Na tom putu od nominalnog do realnog, od dječjeg romana po sebi do dječjeg romana za sebe, nije se mijenjao samo pristup likovima djece već je i odnos prema likovima odraslih doživljavao radikalne promjene. Kako je u dječjem romanu lik odrasloga zapravo neminovno rubni lik na njemu se mnogo lakše zapažaju karakteristike promjena promatranih pripovijednih postupaka. Razmatrano je pet karakterističnih prikaza likova učitelja u širokom rasponu od prvih pripovjedanja namjenjenih djeci s kraja 18. st. pa sve do onih nastalih neposredno pred 2. svjetski rat (Dijanić, Trstenjak, Truhelka, Lovrak i Horvat).
dječji roman; likovi odraslih; učitelj
nije evidentirano
engleski
The Teacher as a Character in the Croatian Children's Novel
nije evidentirano
children's novel; adult as character; teacher
nije evidentirano
Podaci o prilogu
81-93.
2004.
nije evidentirano
objavljeno
953-6499-18-5
Podaci o matičnoj publikaciji
Stručno savjetovanje Književnost i odgoj : zbornik
Javor, Ranka
Zagreb: Knjižnice grada Zagreba
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096