Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Filmski medij kao alat spoznaje: povijesni aspekti i tumačenja (CROSBI ID 732093)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Lučić, Krunoslav Filmski medij kao alat spoznaje: povijesni aspekti i tumačenja // Izvedbe identiteta u digitalnoj kulturi / Brdovčak Mac, Srećko (ur.). Zagreb: Sveučilište Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja, 2022. str. 42-42

Podaci o odgovornosti

Lučić, Krunoslav

hrvatski

Filmski medij kao alat spoznaje: povijesni aspekti i tumačenja

Izlaganje tematizira konceptualne i povijesne aspekte razumijevanja filmskog medija kao privilegiranog alata ljudske spoznaje koji joj omogućuje uvid u dijelove zbilje kompatibilan drugim tehnološkim izumima 19. i 20 stoljeća. Prvi dio izlaganja fokusira se na rano razumijevanje filma kao alata prirodoznanstvene spoznaje u analizi pokreta (Marey, Muybridge), ali i kao alat historiografije, obrazovanja (Matuszewski) te filozofije spoznaje (Bergson). Osobita se pažnja posvećuje tumačenju filma kao inteligentnog mehanizma i kao izuma istovrsnog drugim ljudskim pomagalima, poput mikroskopa, u djelima francuskog teoretičara i redatelja Jeana Epsteina iz 1940-ih (Inteligencija jednog stroja i Đavolji film). Također, kako je većim dijelom svoje (rane) povijesti filmski medij shvaćen kao nov, moderan način komunikacije koji nadilazi kulturnu specifičnost prirodnih jezika i funkcionira kao transnacionalni i univerzalni oblik interakcije, naglasak se u izlaganju stavlja i na razloge takvih tumačenja iz perspektive mađarskog filmologa Béle Balázsa i američkog pjesnika Vachela Lindsayja, ali i na razumijevanje filma kao medija koji omogućuje izravan, gotovo neposredan uvid u egzistenciju realnosti i njezinih, inače, skrivenih vidova pojavnosti u teorijama tzv. realistički orijentiranih autora, poput A. Bazina i S. Kracauera. Sve ove artikulacije filma kao medija različitih oblika spoznaje o pojavama zbilje svjedoče o značaju koji je film u svojoj povijesti imao i zadržao sve do suvremenog razdoblja digitalne audiovizualne sfere.

Film i spoznaja ; filmski medij ; inteligencija stroja ; Jean Epstein ; univerzalni jezik

nije evidentirano

engleski

Cinematic medium as an apparatus of cognition: historical perspective and interpretation

nije evidentirano

Cinema and cognition ; film medium ; intelligence of a machine ; Jean Epstein ; universal language

nije evidentirano

Podaci o prilogu

42-42.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Izvedbe identiteta u digitalnoj kulturi

Brdovčak Mac, Srećko

Zagreb: Sveučilište Sjever ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja

978-953-8248-06-1

Podaci o skupu

12. međunarodni interdisciplinarni znanstveni simpozij Filozofije medija i srodnih disciplina

predavanje

22.09.2022-24.09.2022

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filozofija, Znanost o umjetnosti