Uloga umjetne inteligencije i ChatGPT-a u obrazovanju za očuvanje nematerijalne kulturne baštine: pregled trenutnih mogućnosti primjena i izazova (CROSBI ID 732053)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bekeš Rakovac, Ella ; Galzina, Vjekoslav ; Berbić Kolar, Emina
hrvatski
Uloga umjetne inteligencije i ChatGPT-a u obrazovanju za očuvanje nematerijalne kulturne baštine: pregled trenutnih mogućnosti primjena i izazova
Kreiranjem personaliziranih, interaktivnih iskustava učenja, umjetna inteligencija (AI) i modeli temeljeni na optimiziranju jezičnih modela kako bi se ostvario dijalog, kao što je ChatGPT, imaju potencijal promijeniti obrazovanje. Međutim, postoje brojni problemi i izazovi o kojima treba razmišljati prilikom implementacije AI i ChatGPT-a u obrazovanje. Ovim se radom ispituje trenutno stanje ChatGPT-a i umjetne inteligencije u obrazovanju, njihove moguće prednosti i nedostatci te potencijalne strategije za njihovu upotrebu. Etički izazovi koji okružuju korištenje umjetne inteligencije u obrazovanju, također su teme koje se obrađuju u ovom radu.ChatGPT je GPT (Generative Pre-training Transformer) model koji se može koristiti za generiranje teksta na bilo kojem jeziku. Može se koristiti za proučavanje jezika i jezičnih zakonitosti tako što se unose različiti tekstualni ulazi i analiziraju rezultati koje model generira. Navest će se primjeri kako se ChatGPT može upotrijebiti za očuvanje nematerijalne kulturne baštine odnosno hrvatskog jezika, te rezultati istraživanja o stavovima učenika i nastavnika prema umjetnoj inteligenciji (prema ChatGPT-u) i stupnju njezine primjenjivosti
umjetna inteligencija ; ChatGPT ; chatbot ; obrazovanje ; nematerijalna kulturna baština
nije evidentirano
engleski
The Role of Artificial Intelligence and ChatGPT in Education for the Preservation of Intangible Cultural Heritage: Overview of Current Application Opportunities and Challenges
nije evidentirano
Artificial intelligence, ; ChatGPT ; chatbot ; education ; intangible cultural heritage
nije evidentirano
Podaci o prilogu
166-169.
2023.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
XXIX Skup Trendovi razvoja: “Univerzitet pred novim izazovima” : TREND 2023
Dumnić, Boris
Vrnjačka Banja: Fakultet tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu
978-86-6022-554-4
Podaci o skupu
XXIX Skup Trendovi razvoja: “Univerzitet pred novim izazovima”: TREND 2023
predavanje
08.02.2023-10.02.2023
Vrnjačka Banja, Srbija
Povezanost rada
Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne humanističke znanosti, Interdisciplinarne tehničke znanosti