Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Autonomni brodovi i utjecaj ljudskih čimbenika na upravljanje autonomnim brodovima (CROSBI ID 458029)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Pribanić, Kristijan Autonomni brodovi i utjecaj ljudskih čimbenika na upravljanje autonomnim brodovima / Jurdana, Irena (mentor); Rijeka, Pomorski fakultet u Rijeci, . 2021

Podaci o odgovornosti

Pribanić, Kristijan

Jurdana, Irena

hrvatski

Autonomni brodovi i utjecaj ljudskih čimbenika na upravljanje autonomnim brodovima

Autonomni brodovi su plovila bez posade ili sa malim brojem prosade. Autonomni brod je brod koji ima neke razine automatizacije i samoupravljanja. Svrha razvoja autonomije je zamjena ljudskog djelovanja koja bi trebala biti brža, sigurnija, preciznija, produktivnija i/ili jeftinija. U budućnosti autonomni brodovi bi trebali funkcionirati bez posade a prednost toga je smanjenje ili potpuno izuzimanje ljudskog faktora iz havarija. Velika većina prometnih nesreća dešava se upravo zbog ljudske pogreške. Autonomni brodovi koji se upravljaju daljinski iz kontrolnog centra moraju biti dobro opremljeni uređajima i senzorima koji će moći operateru dati osjećaj i sliku okoline. U tu svrhu kao najnužniji uređaji se koriste: kamere, radari i Lidar. Uz sliku okoline brod sa kontrolnim centrom mora imati jaku i sigurnu komunikaciju. Te komunikacije mogu biti putem satelita (Inmarsat, Iridium), te zemaljske odnosno kopnene komunikacije (MF/HF radio, VHF radio, 4G i 5G mreže). MASA se često pogrešno smatra sinonimom za brodove bez posade. Iako može biti bez posade, isto tako može imati osoblje za održavanje ili čak navigatore. Bez obzira dali autonomni brod ima ili nema posadu, njime upravlja operater iz kontrolnog centra. Zbog toga se nameće puno pitanja. Dali će operater moći aktivno pratiti više brodova te dali će uspjeti na vrijeme reagirati u slučaju kada automatika zakaže? Tko će održavati brod? Problemi ljudskog faktora? Koje sve mogu biti ljudske greške koje mogu utjecati na interakciju čovjek-stroj i čovjek-čovjek tijekom udaljenih brodskih operacija?

autonomni brodovi, automatizacija, ljudski faktor , zemaljske komunikacije

nije evidentirano

engleski

Autonomous ships and the influence of human factors on the control of autonomous ships

nije evidentirano

autonomous ships, automation, ground communications, human factor

nije evidentirano

Podaci o izdanju

38

30.09.2021.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Pomorski fakultet u Rijeci

Rijeka

Povezanost rada

Tehnologija prometa i transport