Digitalne Pepeljuge: o fenomenu "prije - poslije" na primjeru make up tutoriala (CROSBI ID 731943)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Miloš, Brigita ; Geiger Zeman, Marija ; Holy, Mirela
hrvatski
Digitalne Pepeljuge: o fenomenu "prije - poslije" na primjeru make up tutoriala
U radu se analizira fenomen „prije – poslije“ u kontekstu video make up tutoriala nekih od You Tube make up influencerica. Fenomen „prije – poslije“ enkapsulira naratološki/dramaturški aspekt promjene početnoga stanja u nekoj jedinici vremena u neko drugo, izmijenjeno i novo stanje. Ove digitalne naracije „čarobnih promjena“ ponavljaju „klasične transformacije poput one u Pepeljugi ili one iz žabe u Princa“ (Rook i Levy 1983). Uz pretpostavku, time, da je ljepota „stvar morala“ (Widdows 2018:2), fenomen „prije – poslije“ je agens normativnog aspekta ne samo koncepata „ženske ljepote“, već i onih aspekata koji izlaze iz okvira estetskog te upućuju u pravcu etičkog poimanja pojma lijepog u kontekstu reprezentacije žena i njihova izgleda. Ovaj se spoznajni pomak događa uz dvostruku uvezanost performativnosti ženske ljepote i polja recepcije digitalno-narativnog sadržaja opisane vrste.
prije-poslije fenomen ; makeup tutorial ; ljepota ; performativnost
nije evidentirano
engleski
Digital Cindarellas: on "before - after" phenomenon in make up tutorials
nije evidentirano
before-after phenomenon ; makeup tutorial ; beauty ; performativity
nije evidentirano
Podaci o prilogu
47-47.
2022.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Alić, Sead ; Katunarić, Leo
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo ; Centar za filozofiju medija i mediološka istraživanja
Podaci o skupu
12. međunarodni interdisciplinarni znanstveni simpozij Filozofije medija i srodnih disciplina
predavanje
22.09.2022-24.09.2022
Zagreb, Hrvatska