Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Metodički pristup obradi romana Zmajevi koji ne lete Ivane Šojat i Zeleni pas Nade Mihelčić (CROSBI ID 731803)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Franić Šimunić, Marina Metodički pristup obradi romana Zmajevi koji ne lete Ivane Šojat i Zeleni pas Nade Mihelčić // Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija „Nova promišljanja o djetinjstvu“ / International Scientific and Artistic Conference „Rethinking Childhood“ / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2021. str. 46-47

Podaci o odgovornosti

Franić Šimunić, Marina

hrvatski

Metodički pristup obradi romana Zmajevi koji ne lete Ivane Šojat i Zeleni pas Nade Mihelčić

U radu se donosi metodički model moguće interpretacije dvaju adolescentskih romana s temom mladenačke ovisnosti o drogama: Nada Mihelčić, Zeleni pas (2009.) i Ivana Šojat, Zmajevi koji ne lete (2020.) Polazeći od književno-teorijskih spoznaja (Zima, 2011., Zalar, 2014., Hameršak- Zima, 2015., Težak, 2017., Vrcić-Mataija, 2018.) o adolescentskom romanu, njihovoj tematici i načinu oblikovanja, slijedom metodičkih modela o interpretaciji romana u višim razredima osnovne škole te kreativnog pristupa nastavi književnosti (Rosandić, 2005., Bežen, 2008., Lazarrich, 2017., Gabelica-Težak, 2019.), uvažavajući recepcijske rezultate istraživanja o bliskosti navedene teme starijim osnovnoškolcima (Mihin, 2014), rad donosi primjer moguće interpretacije navedenih romana na satu lektire. Primjenom komunikacijskog metodičkog sustava koji pretpostavlja lanac komunikacijskih situacija ili didaktičkih mikrostruktura (Bežen, 2008.), učenicima se (pojedinačno, u parovima, skupini) nude različite nastavne situacije motivirane postupcima književnih junaka s namjerom raščlanjivanja književnog sadržaja te ostvarivanja lančane komunikacijske situacije koja se na kraju zatvara. Uloga nastavnika sastoji se u nadziranju i pomaganju u organiziranju komunikacijskih problemskih situacija. Namjera je ovako uspostavljenog metodičkog modela u interpretaciji romana potaknuti učenike na kritičko promišljanje o etičkim dimenzijama književnog junaka, kao i disfunkcionalnom obiteljskom okružju u kojemu odrastaju i sazrijevaju.

adolescentski roman, tabu teme, ovisnost, Ivana Šojat, Zmajevi koji ne lete, Nada Mihelčić, Zeleni pas, sat lektire

nije evidentirano

engleski

Methodical Approach to Analysis of Novels Zmajevi koji ne lete by Ivana Šojat and Zeleni pas by Nada Mihelčić

nije evidentirano

adolescent novels, taboo topics, addiction, Ivana Šojat, Zmajevi koji ne lete, Nada Mihelčić, Zeleni pas, book report class

nije evidentirano

Podaci o prilogu

46-47.

2021.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija „Nova promišljanja o djetinjstvu“ / International Scientific and Artistic Conference „Rethinking Childhood“

Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina

Zadar: Sveučilište u Zadru

978-953-331-321-4

Podaci o skupu

Međunarodna znanstveno-umjetnička konferencija: Nova promišljanja o djetinjstvu

predavanje

04.06.2021-05.06.2021

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija