Imaju li djeca koja žive u uvjetima siromaštva jednak pristup obrazovanju? (CROSBI ID 320712)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)
Podaci o odgovornosti
Družić Ljubotina, Olja
hrvatski
Imaju li djeca koja žive u uvjetima siromaštva jednak pristup obrazovanju?
Odrastanje u uvjetima siromaštva nosi brojne rizike za djecu koji mogu ostaviti različite posljedice na njihov rast i razvoj te se nepovoljno odraziti i na njihovu odraslu dob. Obrazovanje je jedan od ključnih parametara izlaska iz kruga siromaštva, no, obrazovne i socijalne politike još uvijek u dovoljnoj mjeri ne prepoznaju važnost ulaganja u ciljane mjere i usluge koje će biti usmjerene k svladavanju različitih prepreka na koje ova djeca nailaze. Iako bi prema Ustavu Republike Hrvatske obrazovanje trebalo biti besplatno i svima pruštivo, različita istraživanja i prikaz stanja o priuštivosti usluga i drugih aspekata vezanih za obrazovne procese jasno ukazuju na brojne aspekte za koje je nužno izdvojiti značajna materijalna sredstva. U tom su smislu djeca koja žive u uvjetima siromaštva u iznimno nepovoljnoj situaciji, što ih stavlja u neravnopravan položaj u odnosu na njihove vršnjake u sustavu obrazovanja. U radu će biti prikazane neke prepreke s kojima se djeca koja žive u uvjetima siromaštva suočavaju, a koje dodatno doprinose socijalnim razlikama u sustavu obrazovanja. Uvođenje dostupnih i univerzalnih usluga i mjera u sustav obrazovanja doprinijelo bi pravednijem položaju djece slabijeg socioekonomskog statusa te bi im omogućilo ravnopravnu participaciju s ostalom djecom.
siromaštvo djece ; pravo na obrazovanje ; obrazovne nejednakosti ; prepreke u obrazovanju
nije evidentirano
engleski
Do children who live in poverty have equal access to education?
nije evidentirano
child poverty ; right to education ; educational inequalities ; barriers to education
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Obrazovne znanosti, Socijalne djelatnosti