Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Imaju li djeca koja žive u uvjetima siromaštva jednak pristup obrazovanju? (CROSBI ID 320712)

Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni)

Družić Ljubotina, Olja Imaju li djeca koja žive u uvjetima siromaštva jednak pristup obrazovanju? // Ljetopis socijalnog rada, 29 (2022), 2; 173-191. doi: 10.3935/ljsr.v29i2.509

Podaci o odgovornosti

Družić Ljubotina, Olja

hrvatski

Imaju li djeca koja žive u uvjetima siromaštva jednak pristup obrazovanju?

Odrastanje u uvjetima siromaštva nosi brojne rizike za djecu koji mogu ostaviti različite posljedice na njihov rast i razvoj te se nepovoljno odraziti i na njihovu odraslu dob. Obrazovanje je jedan od ključnih parametara izlaska iz kruga siromaštva, no, obrazovne i socijalne politike još uvijek u dovoljnoj mjeri ne prepoznaju važnost ulaganja u ciljane mjere i usluge koje će biti usmjerene k svladavanju različitih prepreka na koje ova djeca nailaze. Iako bi prema Ustavu Republike Hrvatske obrazovanje trebalo biti besplatno i svima pruštivo, različita istraživanja i prikaz stanja o priuštivosti usluga i drugih aspekata vezanih za obrazovne procese jasno ukazuju na brojne aspekte za koje je nužno izdvojiti značajna materijalna sredstva. U tom su smislu djeca koja žive u uvjetima siromaštva u iznimno nepovoljnoj situaciji, što ih stavlja u neravnopravan položaj u odnosu na njihove vršnjake u sustavu obrazovanja. U radu će biti prikazane neke prepreke s kojima se djeca koja žive u uvjetima siromaštva suočavaju, a koje dodatno doprinose socijalnim razlikama u sustavu obrazovanja. Uvođenje dostupnih i univerzalnih usluga i mjera u sustav obrazovanja doprinijelo bi pravednijem položaju djece slabijeg socioekonomskog statusa te bi im omogućilo ravnopravnu participaciju s ostalom djecom.

siromaštvo djece ; pravo na obrazovanje ; obrazovne nejednakosti ; prepreke u obrazovanju

nije evidentirano

engleski

Do children who live in poverty have equal access to education?

nije evidentirano

child poverty ; right to education ; educational inequalities ; barriers to education

nije evidentirano

Podaci o izdanju

29 (2)

2022.

173-191

objavljeno

1846-5412

1848-7971

10.3935/ljsr.v29i2.509

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Socijalne djelatnosti

Poveznice
Indeksiranost