Stavovi učenika 4. i 8. razreda osnovnih škola o predmetu tjelesne i zdravstvene kulture (CROSBI ID 457817)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Ljubičić, Slađana
Donata Vidaković Samaržija
hrvatski
Stavovi učenika 4. i 8. razreda osnovnih škola o predmetu tjelesne i zdravstvene kulture
Naviku bavljenja tjelesnom aktivnošću potrebno je razvijati od najranije dobi. Stvaranjem pozitivnih stavova o tjelesnom vježbanju osiguravamo djeci da žive zdraviji i kvalitetniji život. Nastava tjelesne i zdravstvene kulture (TZK) omogućuje učenicima razvoj motoričkih sposobnosti i usvajanje motoričkih znanja te razumijevanje važnosti bavljenja nekom tjelesnom aktivnošću. Ispitivanjem stavova učenika dobivamo povratne informacije koje se mogu koristiti u svrhu unapređenja nastave te u svrhu boljeg razumijevanja potreba učenika. Cilj ovoga diplomskog rada bio je utvrditi stavove učenika osnovnih škola o predmetu tjelesne i zdravstvene kulture, te razlike u stavovima s obzirom na dob (4. i 8. razred) i s obzirom na spol (učenici i učenice). Sekundarni cilj bio je utvrditi razlike s obzirom na dob i spol u pojedinim varijablama samopoimanja koje su bitne za predmet tjelesne i zdravstvene kulture. Istraživanje je provedeno u četiri osnovne škole na području grada Zadra. U istraživanju su sudjelovala 292 učenika, polaznici četvrtih i osmih razreda osnovne škole. Za potrebe istraživanja kreiran je anketni upitnik. Rezultati istraživanja su pokazali kako učenici imaju pozitivne stavove prema predmetu tjelesne i zdravstvene kulture, te ga smatraju zanimljivim, razumljivim i korisnim. Predmet tjelesne i zdravstvene kulture ne smatraju teškim i većini učenika je omiljen predmet. Nadalje, rezultati istraživanja ukazuju postojanje razlika s obzirom na dob i s obzirom na spol učenika. Učenici imaju pozitivnije stavove prema nastavi tjelesne i zdravstvene kulture u odnosu na učenice, dok učenici četvrtih razreda imaju pozitivnije stavove u donosu na učenike osmih razreda. Također, utvrđeno je da postoje razlike u pojedinim dimenzijama samopoimanja učenika s obzirom na dob i razlike u pojedinim dimenzijama samopoimanja učenika s obzirom na spol.
stavovi ; tjelesna i zdravstvena kultura ; tjelesna aktivnost ; kretanje
nije evidentirano
engleski
Attitudes of 4th and 8th grade primary school students´ toward the subject of physical education
nije evidentirano
attitudes ; physical education ; physical activity ; movement
nije evidentirano
Podaci o izdanju
63
28.10.2019.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Odjel za izobrazbu učitelja i odgojitelja
Zadar