Pojam dvojezičnosti u djece (CROSBI ID 457726)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Lukić, Tihana
Fišer, Zrinka ; Živić, Tihomir
hrvatski
Pojam dvojezičnosti u djece
Ovaj rad se temelji na pojmu dvojezičnosti i njegovu razvoju. Više od polovice svjetskoga stanovništva je dvojezično, stoga ni ne čudi što je predmet brojnih istraživanja. Mnogi se pitaju kada je najbolje započeti sa dvojezičnošću a svakako je bitno iskoristiti djetetov rani razvoj u kojem će na lak i brz način usvojiti osnove nekog jezika. Taj razvoj potrebo je konstantno pratiti kako bi bili sigurni da se on odvija pravilno i bez jezičnih teškoća koje se tada mogu pojaviti. Dvojezičnost pruža niz prednosti vezanih uz kulturu, poznavanje svoje tradicije i običaja, načina na koji ta zajednica funkcionira, jezika kojim komuniciraju. Sve je to bitno usvojiti ne bi li bili kompetentni pričati sa pripadnicima svoje zajednice te kako bi sačuvali svoju tradiciju i prenijeli ju budućim generacijama. Također je velika pogodnost to što su kognitivne sposobnosti razvijenije, kreativniji su i vještiji u komunikaciji. Bitna je uloga odgojitelja jer je on model u načinu ponašanja, oslonac i podrška u raznim aktivnostima i on će na poticajan i zanimljiv način pružiti djetetu sve potrebno za njegov daljnji razvitak. U poticajnom okruženju bitna je i uloga vršnjaka, jer će jedni od drugih imati mogućnost štošta naučiti i pružiti nezaboravan boravak izvan obiteljskog doma. Neizostavan je i najvažniji poticaj roditelja jer će upravo oni omogućiti djeci sigurno i bezbrižno odrastanje i oni će odlučiti na koji način ih odgajati i kojim jezicima komunicirati sa svojim djetetom.
dvojezičnost ; dijete ; razvoj ; jezik
nije evidentirano
engleski
The notion of bilingualism in children
nije evidentirano
bilingualism ; child ; development ; jezik
nije evidentirano
Podaci o izdanju
22
01.09.2021.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sveučilište u Slavonskom Brodu
Slavonski Brod