Istraživanje stavova i percepcija studenata prilikom korištenja internetskog i mobilnog bankarstva u Republici Hrvatskoj (CROSBI ID 457622)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Abdagić, Sara
Zekanović-Korona, Ljiljana
hrvatski
Istraživanje stavova i percepcija studenata prilikom korištenja internetskog i mobilnog bankarstva u Republici Hrvatskoj
Na putu od tradicionalnog k suvremenom bankarstvo je doživjelo teške, ali vrijedne promjene koje ostavljaju pozitivan učinak na svakog korisnika digitalnih usluga, a osobito na bankarski sektor koji svoje poslovanje podiže na veći nivo. Korisnici koji su skeptični po pitanju usluga internetskog i mobilnog bankarstva sve više prevladavaju taj strah i poklanjaju svoje povjerenje banci. Za banku je najbitnije ostvariti povjerenje svojih klijenata i stvoriti mrežu odnosa, koju će dalje nastaviti graditi i nadograđivati novim procesima. Bankarski sektor Republike Hrvatske prošao je tranziciju, veliku ekonomsku krizu, konsolidaciju i u posljednjih 5 godina postigao stabilnost. Među zemljama Istočne Europe Republika Hrvatska nalazi se pri samom vrhu, a pokazatelj poslovanja i napretka su velike mreže poslovnica i bankomata. U uvodnom dijelu rada navedeni su ciljevi, hipoteze, sadržaj i metodologija istraživanja. U drugom poglavlju definiran je pojam bankarstva i povučena je paralela između tradicionalnog i suvremenog bankarstva, zatim je svaki od pojmova potkrijepljen najznačajnijim odrednicama i obilježjima. Internetsko bankarstvo je detaljno obrađeno u trećem poglavlju. Uz općenite informacije o internetskom bankarstvu analizirane su mrežne stranice pojedinih banaka u Republici Hrvatskoj. Fokus se stavio na europske zemlje koje bilježe visoko korištenje internetskog bankarstva, a to su: Finska, Nizozemska i Estonija. U četvrtom poglavlju navedeni su principi poslovanja, načini identifikacije korisnika te druga obilježja mobilnog bankarstva. Analizirane su mobilne aplikacije pojedinih banaka u Republici Hrvatskoj te su navedeni razlozi i činjenice zbog kojih je mobilno bankarstvo razvijeno u Njemačkoj, Finskoj i Velikoj Britaniji. Pitanje rizika i sigurnosti je veoma bitno i za banku i za klijenta te je detaljno obrađeno u petom poglavlju. Navedeni su rizici s kojima se korisnici mogu susresti, na koje stvari trebaju pripaziti i kako što sigurnije koristiti ove usluge. U šestom poglavlju je prikazana metodologija istraživanja u kojoj su od pet postavljenih hipoteza tri prihvaćene, a dvije odbačene. Na osnovu cjelokupnog istraživanja došlo se do zaključka da su internetsko i mobilno bankarstvo budućnost interakcije između klijenata i korisnika i da su izuzetno korisni za mlađe generacije, pa kao takvi imaju potencijala za daljnja istraživanja kojima će poslužiti navedena ograničenja i preporuke u radu.
tradicionalno bankarstvo, suvremeno bankarstvo, internetsko bankarstvo, mobilno bankarstvo, stavovi korisnika, sigurnost, rizik
nije evidentirano
engleski
Research of students’ attitudes and perceptions when using the Internet and mobile banking in the Republic of Croatia
nije evidentirano
traditional banking, modern banking, internet banking, mobile banking, user attitudes, security, risk
nije evidentirano
Podaci o izdanju
97
27.10.2022.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Sveučilište u Zadru
Zadar