Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Interkulturalni odgoj i obrazovanje djece rane i predškolske dobi (CROSBI ID 731405)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Drandić, Dijana ; Lazarić, Lorena ; Vivoda, Larisa Interkulturalni odgoj i obrazovanje djece rane i predškolske dobi // Nova promišljanja o djetinjstvu/Rethinking Childhood: zbornik radova s međunarodne znanstveno-umjetničke konferencije / Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina ; Šimić Šašić, Slavica (ur.). Zadar: Sveučilište u Zadru, 2022. str. 409-422

Podaci o odgovornosti

Drandić, Dijana ; Lazarić, Lorena ; Vivoda, Larisa

hrvatski

Interkulturalni odgoj i obrazovanje djece rane i predškolske dobi

Interkulturalni odgoj i obrazovanje utječe na formiranje ispravnog i pozitivnog stava prema nasljeđu, tradiciji i kulturnom identitetu. U višekulturnim sredinama rana interakcija s dvojezičnosti, jezikom i dijalektom, budi kod djece interes i radoznalost prema različitosti, daje im mogućnost da se upoznaju s kulturnim vri - jednostima te ih podučava njegovanju, poštivanju i čuvanju tradicije. Djeca vole otkrivati svijet oko sebe, jako su znatiželjna i brzo uče. Kako bi utvrdili u kojoj mjeri i koliko često odgojitelji u Istarskoj županiji potiču dvojezičnost i zavičajni govor te koje aktivnosti provode kod upoznavanja djece s bogatstvom zavičaja, provedeno je istraživanje u predškolskim ustanovama na hrvatskom i talijanskom jeziku. Rezultati su pokazali da odgojitelji kroz različite igre (brojalice, tapšalice, rugalice, dječja kola, dječje blagdanske običaje) te izradu slikovnica na materi - njem jeziku (hrvatskom i talijanskom) koristeći riječi koje su talijanskog porije - kla (talijanizme), ali i na čakavskom (žminjski i buzetski govor) i istrovenetskom dijalektu kroz različite svakodnevne aktivnosti kod djece osvješćuju važnost zavičajnog identiteta te potiču i razvijaju interes i pozitivan stav prema kulturnim vrijednostima iz njihovog okruženja.

dijalekt, jezik, odgoj, tradicija, zavičaj

nije evidentirano

engleski

Intercultural Upbringing And Education From Early And Preschool Age

nije evidentirano

dialect, language, upbringing, tradition, region

nije evidentirano

Podaci o prilogu

409-422.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Nova promišljanja o djetinjstvu/Rethinking Childhood: zbornik radova s međunarodne znanstveno-umjetničke konferencije

Cindrić, Maja ; Ivon, Katarina ; Šimić Šašić, Slavica

Zadar: Sveučilište u Zadru

978-953-331-321-4

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Filologija, Obrazovne znanosti, Pedagogija