Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Popularizirana filozofija i filozofija popularnih pojava u srednjoškolskom obrazovanju (CROSBI ID 22890)

Autorska knjiga | ostalo

Matišić, Martina Popularizirana filozofija i filozofija popularnih pojava u srednjoškolskom obrazovanju. Zagreb: Stjepan Mihovil Blažević, 2023

Podaci o odgovornosti

Matišić, Martina

hrvatski

Popularizirana filozofija i filozofija popularnih pojava u srednjoškolskom obrazovanju

Tema ovog rada je popularna filozofija, tj. popularizirana filozofija i filozofija popularnih pojava u srednjoškolskom obrazovanju u Republici Hrvatskoj. S obzirom na nagli porast objavljenih radova iz područja popularne filozofije i filozofije u obliku različitom od teksta, npr. stripu ili filmu (većinom u engleskom govornom području), istražila se mogućnost njezinog uvođenja u nastavu Filozofije s ciljem zanimljivijeg, pristupačnijeg i lakšeg razumijevanja nastavnog sadržaja kod učenika. Također, cilj istraživanja predstavlja povezivanje Filozofije s ostalim predmetima kao i sa svakodnevnim životom učenika radi često pripisivane apstraktnosti predmeta i teškog shvaćanja nastavnog gradiva. Istraživanje je podijeljeno u tri osnovna poglavlja: (1) Pojmovna analiza popularne filozofije, (2) Remodeliranje Godišnjeg plana i programa Filozofije i (3) Anketiranje učenika o postojećem i predloženom modelu nastave Filozofije. U prvom dijelu rada analizira se pojam popularne filozofije i njezina podjela na populariziranu filozofiju i filozofiju popularnih pojava. Nadalje, daju se primjeri vezano za populariziranu filozofiju (putem stripa i filma) i filozofiju popularnih pojava (putem društvenih mreža, filma, mode, glazbe i sporta). Drugi dio rada bavi se remodeliranjem Godišnjeg plana i programa za Filozofiju, tj. daje se pregled i procjena postojećih inačica planova i programa (kao i novog kurikuluma temeljem Cjelovite kurikularne reforme), zatim prijedlog povezanost Filozofije s drugim predmetima te prijedlog nove inačice koja bi uključivala popularnu filozofiju (populariziranu filozofiju i filozofiju popularnih pojava) i povezanost s drugim predmetima. Zaključno, treći dio rada odnosi se na provedenu anketu među učenicima srednjih škola koji pohađaju predmet Filozofija u Republici Hrvatskoj, kao i na dosadašnja provedena istraživanja te važnost mišljenja učenika o odgojno-obrazovnom procesu. Rezultati istraživanja pokazuju kako postoji razlika između nepopularne i popularne filozofije te da je popularna filozofija dio filozofije. Nadalje, popularna filozofija doprinosi Filozofiji ne samo metodom nego i sadržajem te popularizacija Filozofije kao i povezanost Filozofije s drugim predmetima doprinosi lakšem shvaćanju nastavnog sadržaja. Također, popularna filozofija je primjenjiva u srednjoškolskoj nastavi, odnosno moguće je ponuditi novi remodelirani Godišnji plan i program za Filozofiju koji bi uključivao popularnu filozofiju (populariziranu filozofiju i filozofiju popularnih pojava) i povezanost s drugim predmetima. Na koncu, srednjoškolski učenici bi prihvatili novi model ukoliko bi bio bliži njihovim izvannastavnim, školskim i izvanškolskim aktivnostima, interesima te hobijima.

popularna filozofija, popularizirana filozofija, filozofija popularnih pojava, povezanost Filozofije s drugim predmetima, remodeliranje Godišnjeg plana i programa za Filozofiju

nije evidentirano

engleski

Popularized philosophy and philosophy of popular phenomena in high school education

nije evidentirano

popular philosophy, popularized philosophy, philosophy of popular phenomena, connecting Philosophy with other subjects, remodeling Annual plan and program for Philosophy

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Stjepan Mihovil Blažević

2023.

978-953-49099-8-0

263

objavljeno

Povezanost rada

Filozofija