Analiza poslovnog modela ekosustava Alibaba u kontekstu Porterovih generičkih strategija (CROSBI ID 320124)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Lozić, Joško ; Fotova Čiković, Katerina ; Lozić, Ines
hrvatski
Analiza poslovnog modela ekosustava Alibaba u kontekstu Porterovih generičkih strategija
Cilj rada – je analizirati razvoj poslovnog modela ekosustava Alibaba u kontekstu Porterovih generičkih strategija. Metodologija – rad je dizajniran kao analiza i komparacija strukture prihoda platforme te determiniranje modela transformacije prihoda. U istraživanju su korištena financijska izvješća korporacije (Alibaba Annual Report), te znanstveni radovi i druga literatura povezana s ovim temom. Rezultati istraživanja – jasno ukazuju na razvoj novih modela stvaranja prihoda te diversifikaciju poslovnih aktivnosti u kontekstu Porterovih generičkih strategija. Temeljni prihodi platforme i dalje se generiraju iz maloprodajnog sektora u Kini, dok se ostatak prihoda ostvaruje iz prodaje različitih vrsta usluga. Prihodi od maloprodajne aktivnosti temelje se na modelu low-cost strategije, dok se prihodi od usluga u oblaku kao i drugi prihodi od prodaje usluga temelje na strategiji diferencijacije. Zaključak – ekosustav Alibaba razvija nove oblike stvaranja prihoda. Najznačajniji prihodi i dalje se ostvaruju od maloprodaje u Kini, ali sve veći udio prihoda generira se iz prodaje usluga. Prema strukturi troškova, maloprodajna se aktivnost temelji se na „low-cost strategijama“, dok se novi modeli komodizacije usluga temelje na strategijama diferencijacije. Ostvarivanjem prihoda iz različitih modela prodaje roba i komodizacije usluga, kao i korištenje različitih strategija u kontekstu Porterovih generičkih strategija omogućuje platformi model „hibridnog rasta“ koji koriste najuspješnije globalne platforme.
Alibaba ; ekonomija platformi ; hibridni model ; online maloprodaja ; Porterove generičke strategije
nije evidentirano
engleski
Analysis of the Alibaba ecosystem business model in the context of Porter's generic strategies
nije evidentirano
Alibaba ; platform economy ; hybrid model ; online retail ; Porter's generic strategies
nije evidentirano