Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Linijski pomorski promet u kriznim vremenima s posebnim osvrtom na Republiku Hrvatsku (CROSBI ID 457270)

Ocjenski rad | diplomski rad

Valjak, Lucija Linijski pomorski promet u kriznim vremenima s posebnim osvrtom na Republiku Hrvatsku / Naletina, Dora (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2023

Podaci o odgovornosti

Valjak, Lucija

Naletina, Dora

hrvatski

Linijski pomorski promet u kriznim vremenima s posebnim osvrtom na Republiku Hrvatsku

Od početka čovjekova postojanja, postoji i potreba za plovidbom, kako bi se svladale prepreke koje predstavlja more. Pomorski promet možemo najkraće opisati kao prijevoz ljudi i dobara morem. Tržište linijskog pomorskog prometa pod utjecajem je brojnih vanjskih čimbenika poput financijske krize 2008 i pandemije Covid-19 na koje ne može utjecati. Zato se brodarska poduzeća trebaju kontinuirano razvijati i prilagođavati. Izbijanje pandemije Covid-19 predstavljalo je potpuno nove okolnosti za pomorski promet i globalne opskrbne lance. S obzirom na međusobnu povezanost brodarskih tržišta, kriza u pomorskom opskrbnom lancu ima i šire učinke poput kašnjenja u isporuci roba, zakrčenosti luka itd.. Pandemija je ukazala na sustavne pogreške u pomorskom prometu, ali i na njegov potencijal i potrebu za promjenama. Republika Hrvatska pomorska je zemlja, te je linijski pomorski promet važan za turizam , trgovinu i održivi razvoj otoka. Linijski pomorski putnički promet odvija se između otoka i obalnog dijela prema unaprijed utvrđenom rasporedu kao regulirana usluga. Najveći putnički brodar u Republici Hrvatskoj je Jadrolinija. Od velike važnosti za pomorski promet su pomorske luke čiji se gospodarski potencijal temelji na povoljnom geografskom položaju. Republika Hrvatska ima šest luka od međunarodnog gospodarskog interesa, to su luke: Rijeka, Zadar, Šibenik, Split, Ploče i Dubrovnik. Svjetska financijska kriza koja je započela u SAD-u 2007. godine dovela je do značajnog pada globalne aktivnosti. Pomorska industrija također je bila pogođena krizom, s obzirom da je potražnja za globalnom trgovinom pala, došlo je do pada potražnje i za prijevozom. Financijska kriza došla je i do Republike Hrvatske, te su u tom razdoblju rashodi pomorske industrije rasli brže nego prihodi. Nakon financijske krize sljedeća kriza koja je obuhvatila linijski pomorski promet bila je kriza izazvana pandemijom Covid-19, kada je pomorska industrija također zabilježila smanjen obujam poslovanja. Kako bi se ublažio negativan utjecaj pandemije kontinuirano su vršene prilagodbe u svim segmentima poslovanja Jadrolinije.

linijski pomorski promet ; pandemija covid-19 ; financijska kriza ; pomorske luke

nije evidentirano

engleski

Line marine traffic in times of crisis with special reference to the Republic of Croatia

nije evidentirano

line maritime transport ; pandemic covid-19 ; financial crisis ; maritime ports

nije evidentirano

Podaci o izdanju

59

23.01.2023.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija