Od slušanja do (spo)razumijevanja (CROSBI ID 75161)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Čilaš Mikulić, Marica ; Udier, Sanda Lucija
hrvatski
Od slušanja do (spo)razumijevanja
Slušna percepcija inoga jezika uvelike ovisi o fonetskim obilježjima prvih jezika njihovih učenika, a o slušnoj percepciji ovisi proizvodnja govora u inome jeziku. Zbog toga je za učenike inih jezika mogućnost pravilnoga čujenja od goleme važnosti. Kad je riječ o hrvatskome kao inome jeziku (HIJ-u), ispravno čujenje odnosi se na čujenje glasova, riječi, naglasnih cjelina i rečenica, a obuhvaća i mjesto (ponekad i kvalitetu) naglaska te intonaciju. Razvijanje čujenja važno je ne samo radi razumijevanja slušanih tekstova već i radi razvijanja gramatičke kompetencije te vještine pisanja u HIJ-u. Učenici HIJ-a koji nisu ovladali razlikovanjem glasova na slušnoj razini iste poteškoće prenose i u morfologiju te posljedično griješe u pisanju. U članku se govori o načinima na koje lektori HIJ-a, koji ujedno nisu i fonetičari te ne posjeduju specifična znanja o fonetskoj korekciji, mogu razvijati vještinu slušanja kod svojih učenika te ih tako osposobiti za razlikovanje glasova, njihov točan izgovor i zapisivanje, kao i za intonativno pravilno izgovaranje riječi, naglasnih cjelina i rečenica te za razumijevanje slušanih tekstova.
poučavanje hrvatskoga kao inoga jezika ; izgovorna kompetencija ; slušanje
nije evidentirano
engleski
From Listening to Understanding (Each Other)
nije evidentirano
teaching Croatian as a L2 ; pronunciation competence ; listening
nije evidentirano
Podaci o prilogu
231-241.
objavljeno
10.14746/amup.9788323241065
Podaci o knjizi
Od ucha do ucha
Samardžić, Ana ; Radaković, Ninoslav
Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM
2022.
978-83-232-4105-8
1429-7612