Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Odnos dobrobiti djece predškolske dobi i nekih aspekata roditeljskog ponašanja (CROSBI ID 319781)

Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | domaća recenzija

Kovačić, Suzana ; Penić Jurković, Anita Odnos dobrobiti djece predškolske dobi i nekih aspekata roditeljskog ponašanja // Napredak (Zagreb), 163 (2022), 1-2; 133-159

Podaci o odgovornosti

Kovačić, Suzana ; Penić Jurković, Anita

hrvatski

Odnos dobrobiti djece predškolske dobi i nekih aspekata roditeljskog ponašanja

Socio-emocionalna dobrobit djeteta razvija se unutar odnosa s bitnim osobama u njegovoj okolini, prvenstveno roditeljima. Najčešće istraživan aspekt roditeljstva su roditeljska ponašanja, odnosno namjerne radnje koje roditelji poduzimaju u svrhu zaštite djetetova života i poticanja razvoja. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos procijenjene socio-emocionalne dobrobiti predškolske djece s nekim aspektima roditeljskog ponašanja. U istraživanju je sudjelovalo 104 roditelja te je procijenjena socio-emocionalna dobrobit 104 djeteta. Odgojitelji su ukupnu dobrobit procjenjivali višom kod starije djece, kao i sve sastavnice dobrobiti, osim Uživanja u istraživanju koje je pokazalo tendenciju pada s porastom dobi. Utvrđena je viša dobrobit kod djece čiji roditelji pokazuju više podrške. Podrška autonomiji koju pokazuju roditelji značajno je pozitivno povezana s procjenama ukupne dobrobiti, kao i dimenzijama Samokontrola i promišljenost te Emocionalna stabilnost i suočavanje sa stresom. Također, roditeljska podrška značajno je pozitivno povezana s ukupnom dobrobiti. Rezultati su raspravljeni u kontekstu doprinosa povećanju dobrobiti predškolske djece.

socio-emocionalna dobrobit, roditeljska ponašanja, uživanje u istraživanju, autonomija, roditeljska podrška

nije evidentirano

engleski

Relationship between well-being of preschool children and some aspects of parental behavior

nije evidentirano

autonomy, enjoyment in research, parental behavior, parental support, social-emotional well-being

nije evidentirano

Podaci o izdanju

163 (1-2)

2022.

133-159

objavljeno

1330-0059

1848-8641

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Psihologija

Poveznice