Odnos dobrobiti djece predškolske dobi i nekih aspekata roditeljskog ponašanja (CROSBI ID 319781)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Kovačić, Suzana ; Penić Jurković, Anita
hrvatski
Odnos dobrobiti djece predškolske dobi i nekih aspekata roditeljskog ponašanja
Socio-emocionalna dobrobit djeteta razvija se unutar odnosa s bitnim osobama u njegovoj okolini, prvenstveno roditeljima. Najčešće istraživan aspekt roditeljstva su roditeljska ponašanja, odnosno namjerne radnje koje roditelji poduzimaju u svrhu zaštite djetetova života i poticanja razvoja. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati odnos procijenjene socio-emocionalne dobrobiti predškolske djece s nekim aspektima roditeljskog ponašanja. U istraživanju je sudjelovalo 104 roditelja te je procijenjena socio-emocionalna dobrobit 104 djeteta. Odgojitelji su ukupnu dobrobit procjenjivali višom kod starije djece, kao i sve sastavnice dobrobiti, osim Uživanja u istraživanju koje je pokazalo tendenciju pada s porastom dobi. Utvrđena je viša dobrobit kod djece čiji roditelji pokazuju više podrške. Podrška autonomiji koju pokazuju roditelji značajno je pozitivno povezana s procjenama ukupne dobrobiti, kao i dimenzijama Samokontrola i promišljenost te Emocionalna stabilnost i suočavanje sa stresom. Također, roditeljska podrška značajno je pozitivno povezana s ukupnom dobrobiti. Rezultati su raspravljeni u kontekstu doprinosa povećanju dobrobiti predškolske djece.
socio-emocionalna dobrobit, roditeljska ponašanja, uživanje u istraživanju, autonomija, roditeljska podrška
nije evidentirano
engleski
Relationship between well-being of preschool children and some aspects of parental behavior
nije evidentirano
autonomy, enjoyment in research, parental behavior, parental support, social-emotional well-being
nije evidentirano