Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Influenceri kao odgojni čimbenici – mišljenje roditelja i djece (CROSBI ID 730986)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Zloković, Jasminka ; Krmpotić, Ana Influenceri kao odgojni čimbenici – mišljenje roditelja i djece // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina (ur.). 2022. str. 323-334

Podaci o odgovornosti

Zloković, Jasminka ; Krmpotić, Ana

hrvatski

Influenceri kao odgojni čimbenici – mišljenje roditelja i djece

Društvene mreže kao snažan medij omogućavaju dvosmjernu komunikaciju ipojavu influencera sa značajnim utjecajem na druge ljude, posebice djecu i mlade u vrijeme njihovog intenzivnog razvoja. Influenceri svoje djelovanje ostvaruju konceptima parasocijalne povezanosti i identifikacije želja kao i influence marketingom. Medijske ličnosti danas preuzimaju jednu od socijalizacijskih uloga u odgoju te je iz tog razloga jedna od važnih uloga roditelja pomoći djeci u „odgoju za medije“ kako bi minimizirali manipulaciju djecom i njihovo uvođenje u neki iluzorni svijet koji im se prezentira kao „suvremena neminovnost“. Jedan od ciljeva istraživanja bio je problemu utjecaja influencera pristupiti s pedagoškog stajališta budući ovakav način ispitivanja na nacionalnom i širem planu izostaje. Putem posebno kreiranog anketnog upitnika ispitalo se mišljenje učenika 7. i 8. razreda (N = 51) osnovnih škola i njihovih roditelja (N = 26) o spoznajama influencerskog utjecaja i mogućih posljedica na djecu. Istraživanje je provedeno u 5 riječkih osnovnih škola. Rezultati pokazuju snažan influencerski utjecaj među učeničkom populacijom koji se ostvaruje kroz fenomene parasocijalne povezanosti, identifikacije želja i influence marketinga. Istovremeno roditelji pokazuju neinformiranost o problemu, nepoznavanje utjecaja influencera na djecu, dok neki ne uviđaju negativne utjecaje ili su prema problemu indiferentni. Istraživanje ukazuje na potrebu poticanja intenzivne komunikacije roditelja i djece o medijskom sadržaju i medijskim ličnostima kako bi se djecu osposobilo za kritički odnos prema njima. Istraživanje otvara i niz drugih istraživačkih pitanja na koje bi pedagogijska znanost trebala odgovoriti, a prvenstveno kreirati suvremene načine educiranja i osnaživanja roditeljskih odgojnih kompetencija posebice iz područja medijske pismenosti.

influenceri, odgoj, odnos roditelja i djece, osnaživanje roditeljskih kompetencija

Social networks as a powerful medium enable two- way communication and the emergence of influencers with a significant impact on other people, specially children and young people during their intensive development. Influencers realize their work through the concepts of parasocial connection and identification of desires as well as influence through marketing. Today, media personalities take on one of the socializing roles in education, which is why one of the important roles of parents is to help children in “media education” to minimize manipulation of children and their introduction into an illusory world presented as “modern inevitability”. One of the goals of the research was to approach the problem of influencers' influence from a pedagogical point of view, since this method of examination at the national and wider level is absent. The opinion of 7th and 8th grade primary school students (N = 51) and their parents (N = 26) on the knowledge of influencer influence and possible consequences on children and youth was examined through a specially created questionnaire. The research was conducted in 5 primary schools in Rijeka.

engleski

INFLUENCERS AS EDUCATIONAL FACTORS – PARENTAL AND CHILDREN'S OPINION

nije evidentirano

influencers, upbringing, parent-child relationship, strengthening parental competencies

nije evidentirano

Podaci o prilogu

323-334.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

UNAPREĐENJE KVALITETE ŽIVOTA DJECE I MLADIH IMPROVING THE QUALITY OF LIFE OF CHILDREN AND YOUTH Tematski zbornik/Conference proceedings

Nikolić, Milena ; Vantić-Tanjić, Medina

Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih

1986-9886

Podaci o skupu

XIII. međunarodna naučno-stručna konferencija “Unapređenje kvalitete života djece i mladih”

predavanje

24.06.2022-26.06.2022

Aranđelovac, Srbija

Povezanost rada

Obrazovne znanosti, Pedagogija