Učitelj-kreator poticajnog okruženja za suradničko učenje (CROSBI ID 75133)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Pejić Papak, Petra
hrvatski
Učitelj-kreator poticajnog okruženja za suradničko učenje
Poticajno osmišljeno okruženje za učenje jedan je od preduvjeta učinkovitog poučavanja i učenja usmjerenog na spoznavanje, istraživanje i cjeloviti razvoj učenika. Ono potiče pozitivne interakcije između učenika i predstavlja timski rad učitelja i učenika u oblikovanju sredine za učenje i integrirano poučavanje. Uloga učitelja je u usmjeravanju nastavnog procesa u kojemu učenici suradničkim učenjem kroz tematsko poučavanja, korelaciju, projektne aktivnosti stječu znanja, vještine, sposobnosti i mogućnosti korištenja istih u stvarnim životnim situacijama. Upravo je integrativno poučavanje usmjereno prema pozitivnoj međuovisnosti i postupnoj samoorganizaciji i odgovornosti učenika za proces učenja. Cilj istraživanja provedenog anketnim upitnikom među učiteljima razredne nastave (N=222) bio je ispitati primjenu suradničkog učenja u neposrednoj odgojno-obrazovnoj praksi, kroz stavove učitelja o suradničkom učenju, učestalosti primjene suradničkih strategija rada kao i oblika integriranog poučavanja. Analizirana su mišljenja učitelja o ograničavajućim čimbenicima u primjeni suradničkih strategija kao i pridavanje značaja okruženju za učenje. Iz rezultata je vidljivo da su učitelji stava kako primjena suradničkih strategija utječe na pozitivne međuljudske odnose i pozitivno razredno ozračje te u nastavi primjenjuju različite suradničke strategije i najčešće korelaciju kao oblik integriranog poučavanja. Među ograničavajućim čimbenicima za provedbu suradničkog učenja ističu brojnost učenika u razrednom odjelu i nedostatno vrijeme za ostvarivanje aktivnosti. Pridaju značenje aktivnoj ulozi učenika u aktivnostima koje potiču dinamičnost nastavnog proces u stvaranju poticajnog suradničkog okruženja za učenje koje ima utjecaj na cjelokupan odgojno-obrazovni proces.
okruženje za učenje, integrirano poučavanje, suradničko učenje, suradničke strategije, učitelj
nije evidentirano
engleski
Teacher - creator of a stimulating environment for collaborative learning
nije evidentirano
learning environment, integrated teaching, collaborative learning, collaborative strategies, teacher
nije evidentirano
Podaci o prilogu
261-284.
objavljeno
Podaci o knjizi
Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja
Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja
Bjelovar_Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet
2022.
978-953-347-459-5