Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Učitelj-kreator poticajnog okruženja za suradničko učenje (CROSBI ID 75133)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Pejić Papak, Petra Učitelj-kreator poticajnog okruženja za suradničko učenje // Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja / Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja (ur.). Bjelovar_Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, 2022. str. 261-284

Podaci o odgovornosti

Pejić Papak, Petra

hrvatski

Učitelj-kreator poticajnog okruženja za suradničko učenje

Poticajno osmišljeno okruženje za učenje jedan je od preduvjeta učinkovitog poučavanja i učenja usmjerenog na spoznavanje, istraživanje i cjeloviti razvoj učenika. Ono potiče pozitivne interakcije između učenika i predstavlja timski rad učitelja i učenika u oblikovanju sredine za učenje i integrirano poučavanje. Uloga učitelja je u usmjeravanju nastavnog procesa u kojemu učenici suradničkim učenjem kroz tematsko poučavanja, korelaciju, projektne aktivnosti stječu znanja, vještine, sposobnosti i mogućnosti korištenja istih u stvarnim životnim situacijama. Upravo je integrativno poučavanje usmjereno prema pozitivnoj međuovisnosti i postupnoj samoorganizaciji i odgovornosti učenika za proces učenja. Cilj istraživanja provedenog anketnim upitnikom među učiteljima razredne nastave (N=222) bio je ispitati primjenu suradničkog učenja u neposrednoj odgojno-obrazovnoj praksi, kroz stavove učitelja o suradničkom učenju, učestalosti primjene suradničkih strategija rada kao i oblika integriranog poučavanja. Analizirana su mišljenja učitelja o ograničavajućim čimbenicima u primjeni suradničkih strategija kao i pridavanje značaja okruženju za učenje. Iz rezultata je vidljivo da su učitelji stava kako primjena suradničkih strategija utječe na pozitivne međuljudske odnose i pozitivno razredno ozračje te u nastavi primjenjuju različite suradničke strategije i najčešće korelaciju kao oblik integriranog poučavanja. Među ograničavajućim čimbenicima za provedbu suradničkog učenja ističu brojnost učenika u razrednom odjelu i nedostatno vrijeme za ostvarivanje aktivnosti. Pridaju značenje aktivnoj ulozi učenika u aktivnostima koje potiču dinamičnost nastavnog proces u stvaranju poticajnog suradničkog okruženja za učenje koje ima utjecaj na cjelokupan odgojno-obrazovni proces.

okruženje za učenje, integrirano poučavanje, suradničko učenje, suradničke strategije, učitelj

nije evidentirano

engleski

Teacher - creator of a stimulating environment for collaborative learning

nije evidentirano

learning environment, integrated teaching, collaborative learning, collaborative strategies, teacher

nije evidentirano

Podaci o prilogu

261-284.

objavljeno

Podaci o knjizi

Suvremeni pristupi obrazovanju učitelja

Strugar, Vladimir ; Rajić, Višnja

Bjelovar_Zagreb: Hrvatska akademija znanosti i umjetnosti ; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet

2022.

978-953-347-459-5

Povezanost rada

Pedagogija