Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Skrivena značenja: Istraživanje interkulturalne kompetencije hrvatskih studenata Učiteljskog studija pomoću slikovnica kao autentičnih kulturnih materijala (CROSBI ID 730958)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Butković, Matea ; Vidović, Ester Skrivena značenja: Istraživanje interkulturalne kompetencije hrvatskih studenata Učiteljskog studija pomoću slikovnica kao autentičnih kulturnih materijala // 13. riječki filološki dani, knjižica sažetaka / Palašić, Nikolina ; Stanić, Saša (ur.). Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2022. str. 17-18

Podaci o odgovornosti

Butković, Matea ; Vidović, Ester

hrvatski

Skrivena značenja: Istraživanje interkulturalne kompetencije hrvatskih studenata Učiteljskog studija pomoću slikovnica kao autentičnih kulturnih materijala

U modernom društvu od izuzetne je važnosti da budući učitelji budu sposobni prepoznati potencijal koji nudi multikulturalna dječja književnost u promicanju interkulturalnih vrijednosti kod djece. Također je izuzetno važno da se osjećaju sigurnima u svoju sposobnost odabira autentičnih nastavnih materijala primjerenih učeničkoj dobi, kao i u sposobnost pristupa novim konceptima i idejama na primjeren način. Imajući u vidu rečeno, cilj ovog istraživanja bio je istražiti a) kompetenciju studenata da prepoznaju potencijalno proturječne teme (homoseksualnost, posvajanje od strane istospolnih partnera, rodne uloge i diskriminaciju), kao i inkluzivni potencijal četiriju odabranih slikovnica (Morris Micklewhite and the Tangerine Dress, And Tango Makes Three, The Story of Black Sambo, The Rabbits' Wedding) te b) njihove samoprocjenjene sposobnosti da se bave odabranim temama u njihovom budućem poučavanju. Uzorak ispitanika obuhvatilo je pedeset šest studenata četvrtte godine Učiteljskog studija (40 studenata sa Sveučilišta u Rijeci i 16 studenata sa Sveučilišta u Puli) tijekom dviju uzastopnih akademskih godina. Ispitanici su ispunjavali upitnik koji se sastojao iz dva dijela: jednog pitanja otvorenog tipa i pet pitanja na petostupnoj Likertovoj ljestvici (1 - uopće se ne slažem do 5 - potpuno se slažem). Dobiveni rezultati ukazuju da su studenti sposobni pronaći očite primjere doskriminacije i prepoznati neke proturječne teme (homoseksulanost, posvajanje od strane istospolnog para). Studenti su se osjećali kompetentnijima u bavljenju pitanjima kao što su rodna diskriminacija, usvajanje o strane istospolnog para te homoseksulanost, a u mnogo manjoj mjeri rasnim pitanjem.

dječja književnost ; interkulturalno obrazovanje ; interkulturalna kompetencija ; slikovnica ; studenti-budući učitelji

nije evidentirano

engleski

Hidden meanings: Researching student-teachers' intercultural competency using works of multicultural children's literature as authentic teaching materials

nije evidentirano

children's literature ; intercultural education ; intercultural competence ; picturebook ; student-teachers

nije evidentirano

Podaci o prilogu

17-18.

2022.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

13. riječki filološki dani, knjižica sažetaka

Palašić, Nikolina ; Stanić, Saša

Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

978-953-361-074-0

Podaci o skupu

Riječki filološki dani 13

predavanje

10.11.2022-12.11.2022

Rijeka, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija, Književnost